Gazdaság

Kilenc hazai márka szerepelt sikerrel a milánói divathéten

A nemzetközi divatszakmai rendezvény rendhagyó módon zajlott, a márkák előre felvettkifutóvideóit a szervezők az esemény honlapján közvetítették

A nemzetközi piacra történő belépéshez nélkülözhetetlen, hogy egy márka több szezonon keresztül is jelen legyen a divat nemzetközi vérkeringésében – a Milano Fashion Weeken való szereplés pedig kiváló lehetőség a későbbi sikerek megalapozásához – mondta lapunknak Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója. A nagy múltú nemzetközi rendezvény történetében ez volt az első teljesen digitális divathét, ahol az MDDÜ nemzetközi mentorprogramjában részt vevő tervezőknek lehetőségük nyílt arra, hogy bemutassák legújabb alkotásaikat.

Kilenc hazai márka szerepelt sikerrel a milánói divathéten
A járványhelyzet miatt az érdeklődők az interneten tudták követni az olaszországi eseményt
Fotó: HFDA

– Milyen eredményekkel zárult az idei Milano Fashion Week?

– Rendkívül nagy öröm volt számunkra, hogy ezekben a kihívásokkal teli időkben is,, ugyan nem szokványos formában, de részt vehettünk a Milano Fashion Weeken, és nemzetközi kifutón mutathattuk be a magyar tervezők fejlődését. Az eseményt szervező Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) streaming-partnereinek köszönhetően a világ több pontján is követhetőek voltak a bemutatók, például Kínában, Japánban és Oroszországban, de óriáskivetítőkön is megcsodálhatták az érdeklődők a magyar márkák alkotásait többek között Milánóban, Rómában és a híres New York-i Times Square-en is.

A CNMI weboldalán csaknem negyvenezer, a streaming-oldalakon pedig majdnem négyszázezer megtekintést értek el a felvételek, ami kiemelkedő eredmény. Továbbá csaknem hatvan hazai médium és harminc nemzetközi divatlap is beszámolt a divathétről és a magyar márkák alkotásairól, például az amerikai Marie Claire és Elle magazin, valamint a spanyol Harper’s Bazaar. Számos világhírű influencer is foglalkozott a témával, köztük Sara Muzi és Alessia Sica, így a magyar márkák híre rengeteg emberhez eljutott.

– Mi volt az idei esemény különlegessége?

– Ez volt a Milano Fashion Week történeté­ben az első teljesen digitális divathét, a márkák előre felvett kifutóvideóit közvetítették a szervezők az esemény honlapján. A korábbi évektől eltérően idén sajnos nem volt lehetőség az Opening Ceremony, a Fashion Hub kiállítás, illetve a Buyer Event megtartására, azonban a CNMI ennek ellenére is mindent megtett annak érdekében, hogy minél szélesebb körben biztosítson láthatóságot a márkák számára.

Az MDDÜ-nél mi is szerettünk volna plusztámogatást nyújtani a tervezőknek, így idén először Budapest Select Buying néven online bemutató alkalmakat szerveztünk a nemzetközi felvásárlókkal, hogy ilyen módon segítsük a magyar brandek kereskedelmi lehetőségeit. Ez az új megoldás kifejezetten sikeresnek bizonyult: csaknem húsz egyeztetésünk volt, többek között olasz, japán és török hivatásos vásárlókkal. A meetin-gek során olyan nagy nevekkel kerültünk kapcsolatba, mint a Saks, a Harvey Nichols, a Tsum vagy a Concento.

Bata-Jakab Zsófia vezérigazgató
Bata-Jakab Zsófia vezérigazgató
Fotó: MH/Katona László

– Kik azok a magyar tervezők, akik bemutatták kollekcióikat?

– Hazánkat idén februárban a Camera Modával közös nemzetközi mentorprogramunk keretében kilenc magyar márka képviselte Milánóban. Az ABODI, Cukovy, Elysian, Kata Szegedi, MERO, THEFOUR és ZIA budapest tervezői egy előre felvett fashion show keretében mutatták be legújabb darabjaikat, míg az ALMA, valamint a NINI márka az online platformon jelent meg digitális bemutatkozó anyagokkal.

Hihetetlenül büszkék voltunk, amikor megtudtuk, hogy a nemzetközi mentorprogramunk három utógondozott Buyers Award-díjas márkája – ABODI, Cukovy, Elysian – esetében a Camera Moda úgy döntött, ismét megjelenhetnek a milánói divathéten, így ők már ötödik alkalommal mutathatták be legújabb kollekcióikat. Kata Szegedi, a MERO, a NINI és a THEFOUR második alkalommal, míg a ZIA budapest első alkalommal vehetett részt divatbemutatóval a divathéten.

A márkák legújabb alkotásaival Milánó után a Budapest Central European Fashion Weeken is találkozhatnak az érdeklődők, amely március 25–28 között szintén digitális formában valósul meg az esemény Facebook-oldalán.

– Milyen lehetőséget jelent ez számukra?

– A nemzetközi piacra való belépéshez nélkülözhetetlen, hogy egy márka több szezonon keresztül is jelen legyen a divat nemzetközi vérkeringésében – a Milano Fashion Weeken való szereplés pedig kiváló lehetőség a későbbi sikerek megalapozásához. A sajtómegjelenéseknek, influencereknek és a világszerte streamingelt felvételeknek köszönhetően több ezer emberhez eljutott a magyar márkák híre. A Milano Fashion Week hivatalos weboldalán minden videós és képi tartalom visszanézhető, így bárki megismerkedhet a magyar tehetségek legújabb alkotásaival.

Kapcsolódó írásaink