Gazdaság
Palkovics László megtekintette az Ikarus elektromos buszainak sorozatgyártását

A 12 méteres IKARUS CityPioneer igazi különlegesség, ugyanis ez az első Magyarországon tervezett és gyártott, európai típusengedéllyel rendelkező, tisztán elektromos autóbusz. A székesfehérvári gyártásnak, az egyre jelentősebb hazai beszállítói teljesítménynek, a magyar mérnökóra ráfordításnak köszönhetően a 65 százalékos európai hozzáadott értéken belül már 80 százalék a magyar hozzáadott érték, ami az IKARUS szándékai szerint fokozatosan tovább emelkedhet.

Palkovics látogatása alkalmával az IKARUS vezetése hangsúlyozta, hogy a dízelbuszok gyártásával párhuzamosan tavaly megkezdődött az elektromos buszok sorozatgyártása is. A város útjait járó CityPioneer prototípussal egyidőben elkészült további négy darab prototípus elektromos jármű, illetve már zajlik egy 60 darabos széria gyártása is, amelyet a második félévben újabb 60 darabos sorozat követ.
Az IKARUS szándéka, hogy amennyiben a pályázati kiírások új elektromos buszgyártó indulását is lehetővé teszik, úgy részt vesz a Zöld Busz Program keretéből támogatott önkormányzati és Volánbusz beszerzéseken.
Az IKARUS - a kialakult az egészségügyi veszélyhelyzetre való reagálásként - az elmúlt hónapban befejezte egy mozgó egészségügyi alapellátás biztosításra alkalmas elektromos busz prototípusának fejlesztését, melyet szintén megmutattak Palkovics Lászlónak. A beszélgetés során, amelyen részt vett Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke, tulajdonosa mellett Benkócs Tamás, az IKARUS GLOBAL ZRT. alelnöke, Tankó Zoltán vezérigazgató, Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere, Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára, valamint Fehérváry Tamás, az ELECTROBUS EUROPE ZRT. cégvezetője, szóba került, hogyan lehetne felgyorsítani ennek a járműnek a forgalomba állítási folyamatát, hatósági engedélyeztetését.
Au IKARUS Ipari Parkban a miniszter megtekintette a folyamatban lévő fejlesztéseket is. Az IKARUS a GINOP-2.2.1-18 kódszámú, „K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések” című pályázat keretében önjáró, elektromos meghajtású, azonos elemekre épülő autóbusz alvázcsalád kifejlesztésén is el kezdett dolgozni. Ennek első és igen látványos fejlesztési eredménye az a modulárisan beszerelhető csuklórendszer, melynek már üzemképes verzióját most tesztelik és várhatóan még a tavasz folyamán beépülhet a modellcsalád következő tagjába, a 18 méteres elektromos busz első prototípusába.