Gazdaság

Kampány a sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére

Nagyböjtig tartó kampány indul a sertéshúsfogyasztás népszerűsítéséért, a tudatos vásárlást a húspultokban már a származási országot bemutató zászló és kiírás is segíti.

Kampány a sertéshúsfogyasztás népszerűsítésére
Fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elegendő mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer
Fotó: MH

A koronavírus-járvány rávilágított arra, mennyire fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elegendő mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer – mondta szerdán Tarpataki Tamás agrárpiacért felelős helyettes államtitkár a nagyböjtig tartó sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányt beharangozó sajtótájékoztatón.

Kifejtette, az adatok azt mutatják, hogy a fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában.

A helyettes államtitkár szerint fontos, hogy ezt a bizalmat fenntartsák és tovább növeljék. Ezért az ágazat szereplőinek támogatásán felül az agrártárca az Agrár Marketing Centrum (AMC) megvalósításában minden évben marketingkampányokat is támogat a sertéságazatban.

Tarpataki Tamás megjegyezte, hogy a megváltozott körülmények között a kormányzat számos intézkedést tett annak érdekében, hogy termelők, feldolgozók és kereskedők összehangolt munkája eredményeként folyamatos legyen a fogyasztók ellátása.

A sertéságazat szereplői többek között a nemzeti élelmiszer-gazdasági válságkezelő program, a vidékfejlesztési program, az állatjóléti támogatások, az állatbetegségek elleni védekezés és a tenyésztésszervezési támogatások útján juthattak többletforrásokhoz a gazdaságélénkítő horizontális kormányzati intézkedések mellett.

Giczi Gergely, az AMC ügyvezető-helyettese azt emelte ki, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az emberre veszélytelen afrikai sertéspestis okozta piaci átrendeződés a felvásárlási árakat sok esetben már az önköltségi ár alá csökkentette. Megjegyezte: a tudatos vásárlást a húspultban már a származási országot bemutató zászló és kiírás is segíti.

A farsangi sertéskampányt idén a járvány miatt online és nyomtatott felületeken valósítják meg, azokban külön felhívják a figyelmet a mangalicahús kiváló élettani hatásaira is. A mangalica húsa márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált, textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega–3 és –6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban – fűzte hozzá Giczi Gergely.

A nagyüzemekben levágott mangalica sertések fele exportra kerül. Továbbra is a spanyol sonkaszektor jelenti a legnagyobb piacot, 700 tonnát exportálnak oda, ami 30 ezer sonkát és ugyanannyi lapockát jelent. Becslések szerint 300 tonnát értékesítenek az Európai Unió többi országában, valamint az ázsiai piacokon, főleg Hongkongban, Szingapúrban.
Az előállított 60 ezer mangalica részben házi vágásra kerül, mintegy 30 ezer jut el vágóhídra, 15 ezret a regionális vágóhidakon dolgoznak fel.

Kapcsolódó írásaink