Gazdaság

A Nanushka kiadta első fenntarthatósági jelentését

A Nanushka növekvő globális sikere lehetővé tette a márka számára, hogy minden eddiginél jobban fókuszáljon és fektessen a fenntarthatóságba. A budapesti székhelyű márka lenyűgöző növekedési ütemet produkált - 1 millió eurós vállalkozásról 28 millió eurós céggé nőtte ki magát-, és a The Financial Times 2020 listája szerint Európa 1000 leggyorsabban növekvő vállalata közé tartozik. A vállalat fejlődésével párhuzamosan a fenntarthatóság terén is fejlődik, melynek eredményeként elkészült a Nanushka első fenntarthatósági jelentése.

A Nanushka kiadta első fenntarthatósági jelentését
A Nanushka növekvő globális sikere lehetővé tette a márka számára, hogy minden eddiginél jobban fókuszáljon és fektessen a fenntarthatóságba
Fotó: Nanushka

Kötelességünknek érezzük, hogy transzparensek legyünk a működésünket, anyaghasználatunkat és a folyamatainkat illetően. Ez az egyik oka annak, amiért a Deloitte-tal együttműködve elkészíttettük a fenntarthatósági jelentésünket - áll a vállalat által lapunkhoz eljuttatott közleményben.

Hozzáteszik: a jelentés lehetővé teszi számukra, hogy megoszthassák a nyilvánossággal meggyőződésüket, erőfeszítéseiket és a fenntarthatóságra vonatkozó általános megközelítésüket, emellett erősíti elszámolhatóságukat is.

„Bár 2020 kihívásokkal teli év volt az üzleti élet számára, örömmel mondhatjuk, hogy töretlenül, sőt, fokozott elszántsággal folytatjuk fenntarthatósági tevékenységünket” - teszik hozzá.

A Nanushka alapítója és kreatív igazgatója, Sándor Szandra számára mindig is alapvető fontosságú volt, hogy fenntartható vállalkozást építsen. A Nanushka Fenntarthatósági Csapatának megalakításával ez a szándék beépült a márka stratégiájába, átfogóbb fenntarthatósági stratégiát hoztak létre és önálló költségvetést különítettek el a fenntartható kezdeményezésekre 2019-ben.

A 360 fokos megközelítésével a cég a körkörösség, a közösség és a környezet különböző, ám szorosan összefüggő pilléreire fókuszál, miközben folyamatosan javítja átláthatóságát cégen belül és azon kívül is. Ennek a folyamatnak az átláthatóvá és egyben mérhetővé tétele érdekében a Nanushka a Deloitte-tal együttműködésben mérte fel környezeti és társadalmi hatásait az ellátási lánc egészére és 2019-re vonatkozóan, saját működéséről és hazai gyártópartnereitől összegyűjtött adatokkal.

A Nanushka már eddig is folyamatosan növelte a tanúsítottan fenntartható anyagok arányát a kollekcióiban és ezt továbbra is folytatja, mindaddig, amíg el nem éri a 2025-re kitűzött célját, a 100%-ban fenntartható forrásból származó, tanúsítvánnyal rendelkező anyagbeszerzést. Jelenleg a férfi ruházati kollekcióban 47%, a női ruházati kollekcióban 48% ez az arány, a 2020 tavasz-nyári 5%, illetve 35%-os számokhoz képest.

A nyersanyagok kitermelése és a felhasznált anyagok előállítása okozza a legnagyobb környezeti hatást a termékek előállítási láncában; épp ezért az anyagbeszerzés kulcsfontosságú terület fenntarthatósági szempontból. A Fenntarthatósági Csapat szoros együttműködésben dolgozik a tervezési, fejlesztési és beszerzési részlegekkel annak biztosítása érdekében, hogy a fenntarthatóság immár döntő tényező legyen a mindenkori kollekciókban használt anyagok és gyártási módszerek kiválasztásában is.

A Nanushka 4800 facsemete telepítését vállalta, hogy ezzel semlegesítse a 2019-céges utazások által eredményezett légszennyezését, ebből 500-at a cég munkatársai ültettek el 2020 novemberében. Az elültetett fák emellett hozzájárulnak egy észak-magyarországi, természetileg elértéktelenedett terület ökológiai értékének helyreállításához is.

A 2019-es szén-dioxid-kibocsátás mérése az ellátási lánc egészére vonatkozóan megalapozta a Nanushka további útját a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére és a további káros hatások ellensúlyozására irányuló fellépésében. A körkörösség a Nanushka fenntarthatósági stratégiájának egyik fő pillére.

A márka 2018 óta tagja és résztvevője az Ellen MacArthur Make Fashion Circular programnak, szerepet és részt vállalva a szervezet műhelymunkáiban a körkörös termelés és fogyasztás irányelveinek meghatározásában. Az újrahasznosított anyagok hányadának növelése mellett a Nanushka leltárt készített a használaton kívüli anyagairól, hogy támogassa a tervezőket abban, hogy a következő kollekciókban többet készíthessenek kevesebből.

Ez a leltár emellett a kisebb mennyiségben rendelkezésre álló, használaton kívüli anyag kulturális és edukációs célú adományozásában is segítséget jelent, így támogatva például Magyarországon a Zöld Színház mozgalmat és több divattervezést oktató intézményt.

Egyéb körkörösséget célzó kezdeményezés például a RePack, egy visszaküldhető és újrahasználható csomagolási megoldás, amely az online vásárlásnál 2020 óta igénybe vehető; együttműködés a TheRealReal kezdeményezéssel, támogatva a secondhand vásárlást a termékek élettartamának és körforgásának meghosszabbítása céljából; professzionalizált javító és átalakító szolgáltatás bevezetése a kiskereskedelmi üzletek mindegyikében; illetve együttműködések keretében megvalósuló termékkölcsönző programok, például a RentTheRunway, vagy a HURR céggel - ez utóbbi Decemberben indul.

A legutóbbi pilot projekt keretében a Nanushka digitális identitással ellátott termékeket jelentetett meg az Eon-nal, a vezető digitális identitás platformmal együttműködésben, a körkörös gazdaság digitális átalakulásának elősegítése érdekében.

A Nanushka társadalmi kezdeményezései egy átláthatóbb ellátási lánc létrehozását, a helyi közösségek támogatását, valamint a Nanushka csapattagok jólétének és személyes fejlődésének támogatását foglalják magukban. A márka átfogóbb beszállítói etikai kódexet dolgozott ki, és 2019-ben a gyártóinak 83% -át látogatta meg.

Ugyanebben az évben, a cég szezonális munkalehetőségeket biztosított kihívásokkal küzdő vidéki térségben élők számára a most is folyamatban lévő Noha x Nanushka együttműködés keretében, betanítva és a szükséges eszközökkel felszerelve egy kis falu női közösségének tagjait kerámia kiegészítők és díszítőelemek gyártására.

A diverzitás és inkluzivitás a Nanushka értékrendjének szerves részét képezik, a Nanushka Design for Life mentori programjának 2020-as elindításával a fekete, ázsiai és kisebbségi etnikai közösségek fiatal divat tehetségeit kívánja támogatni a design csapatban megpályázható fizetett szakmai gyakorlatokkal.

Ugyan mérföldkő volt a márka életében, a 2019-es év csak a kezdete a Nanushka fenntarthatósági fejlődésének. A márka elkötelezett, hogy éves jelentést készítsen a területről, és a fenntarthatósági akciók folyton bővülő palettájáról. A Nanushka törekvése, hogy fejlessze folyamatait a Föld és lakói érdekében, és annak reményében, hogy más márkákat és a vásárlókat is ösztönözi a fenntartható jövő közös építésében.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom