Gazdaság

Hasznos kiegészítő lehet a kátyúbiztosítás

Kátyúbiztosítással jóval nagyobb az esély a sikeres kárrendezésre. Az átlagos kátyúkár néhány tízezer forint, amelyre ez a biztosítástípus fedezetet nyújt. A kárigény elfogadásához alapos dokumentáció is szükséges.

Hasznos kiegészítő lehet a kátyúbiztosítás
Képünk illusztráció
Fotó: MH

Jelenleg három biztosító kínálatában is szerepel kátyúbiztosítás, ezek az Aegon, a Generali és a KÖBE. Közülük az első kettő saját biztosítási termékéhez kínálja ezt kiegészítő szolgáltatásként, míg a KÖBE esetében akkor is megköthető önálló biztosításként, ha a kgfb más biztosítónál fut – válaszolta lapunk megkeresésére Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) gépjármű szekciójának elnöke.

E biztosítástípus azért fontos, mert a szervezet minapi közleménye szerint a kátyúkárok kétharmadát az első negyedévben jelentik a gépjármű-tulajdonosok, és a kátyúkkal kapcsolatos kártérítési igényeknek csak a felét fogadják el az illetékes útkezelők. Az arányok alakulására az is kihat, hogy a közútkezelők nem fogadják el az olyan igényeket, amelyek olyan szakaszon keletkeztek, ahol jelzőtáblák figyelmeztetnek az úthibákra.

A kátyúkárok nagy része defekt, az esetek egy részében a felnit is javítani kell. Emellett gyakran előfordul, hogy a futómű is sérül, és szélsőséges esetben személyi sérülés is bekövetkezhet.

Papp Lajos elmondta, a káresemény dokumentálásához fedélzeti kamerára nincs ugyan szükség, de természetesen ennek megléte segíthet a káresemény bizonyításában. Célszerű szerinte minél több fényképet készíteni a kátyúról és a sérülésről, ügyelve arra is, hogy a helyszín ezek alapján jól beazonosítható legyen. A fényképek mellett érdemes az esetleges tanúk elérhetőségét is megszerezni, a kártérítés folyósításáig pedig meg kell őrizni a sérült alkatrészeket is – tette hozzá.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a biztosítók a fényképek mellé kárbejelentő lapot kérnek, illetve jó, ha rendőrségi jegyzőkönyv is készül. A kárt utólag fizetik ki, a szerelési költségről kérik az anyag- és munkadíj bontású javítási számlát.

Kátyúkár esetén az Aegon és a KÖBE harmincezer, míg a Generali ötvenezer forintig térít – mondta Papp Lajos. A KÖBE ennél magasabb kárösszeg esetén az ügyfélnek jogi képviseletet is biztosít az útkezelőnél a kártérítés megszerzéséhez.
Az átlagos kátyúkárt ezek az összegek fedezik. Amennyiben a futó és/vagy a kormánymű is sérül, vagy személyi sérülés történik, a kártérítés összege akár több százezer forintra is felfuthat: ebben az esetben már saját jármű vonatkozásában a casco biztosítás kínálhat fedezetet.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom