Gazdaság

Megépül a Galvani Duna-híd, két útszakasz nyomvonala mérlegelhető a pesti oldalon

Társadalmi egyeztetés

Lezárult az új Duna-híd úthálózatának pesti nyomvonalára vonatkozó társadalmi egyeztetés és hatásvizsgálat – közölte tegnap Vitézy Dávid a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) tavaly februárjában döntött arról: a belváros forgalomcsillapítása és a dél-pesti kerületek összekapcsolása, a külső kerületek közötti útvonalak rövidítése érdekében támogatja a Galvani híd megépítését, rajta 2x2 forgalmi sávval, széles kerékpárúttal, járdával és villamossal. Az FKT által meghatározott hat nyomvonalverzió közül két olyan változat van, amely a válaszadói csoportok körében mérlegelés tárgyát képezheti: az egyik, a 2-es változat, amely egy, a Kiserdő szélén vezetett alagút megépítését jelenti, a másik, a 3-as változat, amely a Határ út mai nyomvonala alatt építené meg az alagutat. Vitézy Dávid közölte: a kettő közötti különbség abban áll, hogy míg a Kiserdő alatt vezetett alagút távolabb van a Határ úti házaktól, de érintené az erdő területét, addig a Határ út alatt vezetett alagút esetén az erdő gyakorlatilag érintetlen marad, viszont az út közelebb kerülne a házakhoz.

Kapcsolódó írásaink