Gazdaság
Új kihívót kapnak az élelmiszerláncok

Évekkel ezelőtt az e-kereskedelem megjelenése újradefiniálta a bevásárlást és a kiszállítási piacot, azonban az átlagos kiszállítási idő a legtöbb piaci szereplőnél még mindig több nap, ráadásul a kereskedők többsége a nagyobb mennyiségű rendelések leadását ösztönzi – mondta csütörtökön a NetPincér online sajtótájékoztatóján Patai Zoltán, a cég ügyvezetője.
Kiemelte, hogy az anyacég, a Delivery Hero a NetPincér markettel azonos koncepció mentén működő üzleteivel a gyorskereskedelem úttörője kíván lenni, és olyan szereplőket szeretnének legyőzni a kereskedelmi versenyben, mint például az Amazon.
A vállalattól mostantól harminc percen belül házhoz lehet rendelni mostantól alapvető élelmiszereket és háztartási cikkeket, ráadásul a minimum rendelési érték mindössze ezer forint. A szolgáltatás első körben tíz budapesti kerületben indult el, azonban már folyamatban van a kiszállítási kör bővítése más budapesti kerületekre és vidékre egyaránt.
A cég a beszerzéstől a házhoz szállításig kontrollálja a termékek útját: az árut közvetlenül a beszállítóktól vásárolják meg, a NetPincér maga raktározza és a saját üzleteiből kézbesíti a megrendelőknek. Az üzletek dark store-ként funkcionálnak, vagyis csak kiszállítással foglalkoznak, nincsenek betérő vásárlók, csak a saját munkatársaik. A szolgáltatással nincs szükség előzetes időpontsáv foglalásra.
A NetPincér market első körben egy alap szortimenttel – termékpalettával – indult el, azonban a cél a folyamatos bővítés termékpaletta tekintetében a vásárlói visszajelzések alapján.