Gazdaság

A játékpiac mindig karácsonykor a legerősebb

Az éves magyar játékpiaci forgalom meghaladhatja az ötvenmilliárd forintot, amelynek fele, 25–27 milliárd forint a karácsonyt megelőző másfél hónapban landol a kereskedőknél.

A játékpiac mindig karácsonykor a legerősebb
Fotó: MH

Gyaraki Dávid, a Regio Játék marketingvezetője a távirati irodával szombaton közölte: a játékpiac legerősebb időszaka minden évben a karácsonyhoz köthető, így ilyenkor a legmagasabbak a kosárértékek. Idén átlagosan 11 ezer forintos online és 8800 forintos hagyományos áruházi vásárlásokat várnak. A szülők fele több mint tízezer forintot tervez költeni, negyven százaléka pedig 5000–10 000 forint közötti összeget szán gyerekenként a karácsonyi ajándékra. Mikulásra a szülők mintegy fele kétezer forint feletti, 26,5 százaléka 1500–2000, 16,5 százaléka 1000–1500 forint értékben vásárolt ajándékot, kilenc százalék kevesebb, mint ezer forintot költött. Idén leginkább édességet (47 százalék) és játékot (44 százalék) kaptak a gyerekek, a később beváltható élményutalványok és a zsebpénz nem jellemző.

Kapcsolódó írásaink