Gazdaság
A fogyasztói panaszok intézésekor a papír mellett lesz elektronikus jótállási jegy
Megújuló szabályozás
Emlékeztettek, a jótállási jegy nélkülözhetetlen a fogyasztói panaszok intézéséhez, a jelenleg kizárólag papír alapú dokumentumot vásárláskor kapja kézhez a vevő. A szabályozás teljes megújításával januártól a termék eladója elektronikus úton is átadhatja a jótállási jegyet. Az e-jótállási jegy e-mailben, letölthető dokumentumként, applikáción keresztül vagy akár a kereskedő honlapján regisztrált felhasználói fiókba küldve is eljuttatható a vevőhöz. A vásárlónak azt legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon meg kell kapnia – tették hozzá. A vállalkozás a jótállási jegyet olyan formában köteles átadni, amely a jótállási határidő végéig biztosítja tartalmának jól olvashatóságát. Ezért ha az e-jótállási jegyet nem közvetlenül, hanem például applikációban vagy online felületről letölthetően küldik meg, akkor annak a jótállási idő végéig elérhetőnek kell lennie. Az e-jótállási jegy alkalmazása nem kötelező, a vállalkozás dönthet továbbra is kizárólag a papír alapú dokumentum mellett.