Gazdaság

Nem kell a dugódíj a fővárosi lakosoknak

Az elővárosi vasútvonalak megújításának támogatása is meghatározó tényező a könnyebb közlekedés érdekében

A közösségi közlekedés fejlesztését igen, de a különböző korlátozásokat, így a dugódíjat vagy az autósok közlekedését nehezítő kerékpársávok kialakítását a budapestiek többsége nem támogatja.

Nem kell a dugódíj a fővárosi lakosoknak
Sokan elégedetlenek a kerékpársávok miatt, a Nagykörúton rendszeresek a dugók
Fotó: MH/Papajcsik Péter

A kórházi, közösségi közlekedési és a lakóingatlanos fejlesztéseket tartják a három legfontosabb ügyüknek a fővárosiak. Mint az a Portfolio által készített ezerfős közvélemény-kutatásából kiderült, a válaszadók a kórházépítések és felújítások után a közösségi közlekedés fejlesztését tartják a második legfontosabbnak, a harmadik helyre került a lakásfejlesztés, otthonteremtés és a lakhatási körülmények javítása. A közlekedésen belül annak a projektnek a legnagyobb a társadalmi támogatottsága, amely a 44 éves átlagéletkorú HÉV-járműpark lecserélését célozza új, légkondicionált, alacsony padlós kocsikra. Ennek az uniós közbeszerzését a napokban írta ki a Budapest Fejlesztési Központ, így összesen 54 új, korszerű szerelvény érkezhet. A Dél-Buda irányába tartó fonódó villamos projektje szintén a legnagyobb társadalmi támogatottságú fejlesztések között szerepel. Előbbinek 89,5 míg utóbbinak 81,6 százalékos a társadalmi támogatottsága. A városi tömegközlekedés fejlesztésének támogatottsága több mint négyötödös (81,3 százalék), az elővárosi vasútvonalak kormány által bemutatott fejlesztési tervét pedig négyből három ember támogatja (75 százalék). Ehhez hasonlóan hetvenszázalékos a P+R parkolók létesítésének, illetve a HÉV-vonalak teljes felújításának a pozitív megítélése, és tízből hatan a belváros elkerülését és tehermentesítését biztosító külső körúti elemek és a városszéli Duna-hidak megépítését is jó ötletnek tartják. Ugyanakkor a budapestiek nem támogatják a tiltó, kényszerítő eszközöket a forgalomcsillapítás részeként, ellentétben az alternatív útvonalakkal. A fővárosi vezetés által is kilátásba helyezett dugódíjjal a megkérdezettek mindössze 23,8 százaléka értett egyet. Nagyjából ugyanennyien támogatják csak az autós forgalom korlátozását a belvárosban az utcák egyirányúsításával, lezárásával (23,4 százalék). Még ennél is kisebb a támogatása az autósok által használt útvonalak, sávok lezárásának a kerékpáros- és gyalogosforgalom javára (17,4 százalék) és a parkolási díj emelését is csak tízből egy válaszadó helyeselte.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom