Gazdaság

Bekapcsolódunk az európai akkumulátorpiaci versenybe

A gazdasági lehetőségek kiaknázásán túl alapvető feladat a nemzetközi erőfeszítések támogatása a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátás elérése érdekében

Hazánk kiemelkedő szerepet szeretne játszani a Nemzeti Akkumulátorstratégia megalkotásában. Ez új lehetőségeket biztosít a magyar vállalkozások számára, munkahelyeket teremt és ösztönzi az innovációs törekvéseket.

Bekapcsolódunk az európai akkumulátorpiaci versenybe
A közlekedési ágazat korszerűsítése nagymértékben hozzájárul a nemzeti és nemzetközi klímacélok valóra váltásához is
Fotó: MH/Purger Tamás

A közlekedés, a járműgyártás és az energiaipar hatékony zöldátállása érdekében Magyarország a közép-európai államok közül elsőként csatlakozik az európai akkumulátoripari törekvésekhez – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). A közleményben kiemelték, hogy a tárca az EIT InnoEnergyvel együttműködésben a teljes szektorra kiterjedő egyeztetéseket indított el. A közös munka egyik legfontosabb eredménye a Nemzeti Akkumulátorstratégia megalkotása lesz. A jövő év elején elkészülő dokumentum új lehetőségeket biztosít a magyar vállalkozások számára, munkahelyeket teremt és ösztönzi a régió innovációs törekvéseit. Hangsúlyozzák, hogy a járműgyártásban 2,7 millióan dolgoznak az Európai Unióban, több mint százezren Magyarországon. A szektor a foglalkoztatáson túl meghatározó tényezője a hazai gazdasági teljesítménynek, ipari termelésnek, kivitelnek és technológiai fejlődésnek is. Magyarországnak fokozott figyelmet kell fordítania az ágazati megatrendekre annak érdekében, hogy a belföldi gépjárműipar hosszú távon megőrizze kulcsfontosságú gazdasági szerepét és nemzetközi versenyképességét. A fenntartható közlekedés jövője egyértelműen az elektromosság, a gépjármű- és az energiaipar fejlődésének előfeltétele, tehát a lehető legjobb minőségű energiatárolás.

Az akkumulátoripar korszerűsítése nagymértékben hozzájárul a nemzeti és nemzetközi klímacélok valóra váltásához is. A gazdasági lehetőségek kiaknázásán túl alapvető feladat az európai erőfeszítések támogatása a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátás elérésében. Magyarország Nemzeti Energia- és Klímatervében vállalta, hogy 2030-ra az 1990-es szinthez képest negyven százalékkal csökkenti az üvegházhatásúgáz-kibocsátását. Az ITM és az Európai Innovációs és Technológiai Intézet szakmai tudás- és innovációs közössége, az EIT Inno-Energy együttműködésében ágazati egyeztetések indultak el novemberben. A közös munka célja egy nemzeti akkumulátoripari stratégia kidolgozása, a magyar energia- és mobilitási szektor átállítása környezetbarát megoldásokra.

Kaderják Péter energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár a közleményben leírta, a kormány a klíma- és természetvédelmi akciótervben több intézkedéssel támogatja a hazai közlekedés zöldítését, az elektromos mobilitás elterjesztését. Magyarország nemcsak a gyártásban, hanem a felhasználásban is kimagasló eredményeket tud felmutatni. Az újonnan forgalomba helyezett alternatív hajtású járművek száma az uniós tagállamok közül hazánkban nőtt a legnagyobb mértékben az idei első három negyedévben – emelte ki az államtitkár.

Diego Pavía, az EIT InnoEnergy vezérigazgatója hozzáűzte, a felek műhelybeszélgetésekkel és kétoldalú egyeztetésekkel vonják be a hazai iparági partnereket, vállalkozásokat, hatóságokat, a tudományos és pénzügyi szektorok képviselőit egy átfogó akcióterv kidolgozásába. A Nemzeti Akkumulátorstratégia megalkotása lehetővé teszi, hogy Magyarország az együttműködést nemzetközi szintre kiterjesztve az Európai Akkumulátorszövetség szerves részévé váljon.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom