Gazdaság

Új fogyasztóvédelmi stratégia közeleg

Európai zöld- és digitális átállás

Az Európai Bizottság új stratégiát mutatott be tegnap, amely öt kiemelt területre, a zöld- és digitális átállásra, a fogyasztói jogok hatékony érvényesítésére, egyes fogyasztói csoportok sajátos szükségleteire, valamint a nemzetközi együttműködésre összpontosítva vázolja fel a 2020–2025-re szóló uniós fogyasztóvédelmi politika jövőképét.

Az uniós bizottság szerint a stratégia célja, hogy az európai fogyasztók aktív szerepet kapjanak a zöld- és digitális átállásban. Mivel a koronavírus okozta világjárvány jelentős kihívások elé állította a fogyasztókat és komoly hatással van a mindennapjaikra, a stratégia prioritásokat és kulcsintézkedéseket határoz meg, amelyeket a következő öt évben a tagállamokkal közösen, európai és nemzeti szinten kell végrehajtani. A stratégia többek között magába foglal egy új jogalkotási javaslatot, amelynek célja, hogy a fogyasztók jobb tájékoztatást kapjanak a fenntarthatóságról.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom