Gazdaság

Több vonat járhat gyorsabban Bécsbe

Mosóczi László: Adottak a feltételek a környezetkímélő vasúti közlekedés versenyképességét megerősítő fejlesztéshez

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz korábbi pályázati körökben lekötetlenül maradt forrásainak sorsáról nyáron döntöttek a tagállamok képviselői, így tovább fejlődhet a magyar vasúti közlekedés. Az átjárhatóságot szolgáló beavatkozások nyomán a menetidő negyedórával csökkenthető, a menetrendi kínálat bővíthető lesz az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé.

Több vonat járhat gyorsabban Bécsbe
Mostantól még kényelmesebben és hamarabb juthatunk el az osztrák fővárosba
Fotó: MH/Katona László

A Budapest és Bécs közötti vasúti kapcsolatot a biztosítóberendezések, a központi forgalomirányítási és egyéb rendszerek összesen 25,6 milliárd forint értékű fejlesztése fogja gyorsítani, miután megszületett a kormánydöntés az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós pénzügyi alap legutóbbi kiírásában nyertes vasútfejlesztési projekt finanszírozásáról – közölte tegnap az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A közlemény emlékeztet: a korábbi CEF-pályázati körökben lekötetlenül maradt források sorsáról nyáron döntöttek a tagállamok képviselői. A jelenlegi uniós költségvetési időszak egyik utolsó kiírásából öt magyar érdekeltségű beruházás nyert támogatást, ezek legjelentősebbike a nemzetközi vasúti átjárhatóság fejlesztése a Kelenföld–Hegyeshalom-vonalon. A szűk keresztmetszet felszámolása és a szolgáltatási szint javítása érdekében Almásfüzitő-felső, Hegyeshalom, Komárom és Tata állomáson megújítják a biztosítóberendezéseket, a teljes vonalon továbbfejlesztik, korszerűbbre cserélik a vonatbefolyásoló és központi forgalomirányító rendszereket.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: az átjárhatóságot szolgáló beavatkozások nyomán a menetidő negyedórával csökkenthető, a menetrendi kínálat bővíthető lesz az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé.
A mostani döntéssel a költségekből a csaknem 16 milliárdos uniós támogatás mellett már a mintegy tízmilliárd forint hazai önrész is rendelkezésre áll. Így minden feltétel adott a környezetkímélő vasúti közlekedés versenyképességét, a gazdaság megerősítését segítő fejlesztés megvalósításához, a kivitelezés jövő tavasszal megkezdődhet. Magyarország ebben az uniós ciklusban 57 közlekedésfejlesztési projektjéhez nyert el összesen 362 milliárd forint CEF-támogatást. A 670 milliárd forint beruházási értékű fejlesztések közé tartozik az M15 és M70 gyorsforgalmi utak tavaly lezárult négysávúsítása és a nyáron elkészült Monostori híd Komáromnál.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom