Gazdaság

Megkezdődhet a Déli Körvasút átfogó korszerűsítése

Ferencváros és Kelenföld között megújul a pálya és két megálló létesül

Budapesten belül és országosan is lényeges vasúti beruházások zajlanak, illetve kezdődnek el.

Megkezdődhet a Déli Körvasút  átfogó korszerűsítése
Budapesten belül és országosan is lényeges vasúti beruházások zajlanak, illetve kezdődnek el (Képünk illusztráció)
Fotó: Facebook

Az utóbbi száz év legjelentősebb fővárosi vasúti fejlesztése kezdődhetett el a Déli Körvasút modernizációjával – adta hírül pénteken a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány, valamint a Közvágóhídnál és Nádorkertnél új megállóhelyek építése. Összesen 13 kilométer új vágány épül, 16 kitérővel, a két megállóban pedig nyolc mozgólépcső és szintén nyolc lift létesül, és új zajvédő falak épülnek.

A felmérések azt mutatják, hogy többen is igénybe vennék az elővárosi vonatokat, hiszen a közelmúltban fejlesztett esztergomi és székesfehérvári vonalon 107, illetve 76 százalékkal növekedett ténylegesen az utasok száma. A Déli Körvasút fejlesztésével a kormány és a beruházás megvalósításáért felelős szakcégek, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Zrt. célja, hogy az elővárosi vonatok itt a jelenleginél háromszor sűrűbben, tízpercenként járhassanak majd, és a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról – a főváros belső területeit érintve Pesten a hatvani, az újszászi és a ceglédi vonalakon folytathassák útjukat. A beruházás révén az Újpalota megállót is érintő S76-os járat meghosszabbítása is adott lesz Kelenföld és a dél-budai agglomeráció felé.

Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója elmondta, hogy a Déli Körvasút bővítésével nemcsak az elővárosi forgalom nyer, de új kapcsolatok jönnek létre a főváros különböző térségei között. Ez a projekt az első igazi, Budapesten belüli vasúti átjárhatóságot lehetővé tevő projekt, az első „S-Bahn" fejlesztés.

Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója pénteken Egerben elmondta, hogy a több mint kétszázmilliárd forintból megújított Rákos-Hatvan vasútvonalnak is köszönhetően Eger és Budapest között az eddigi kettő helyett óránként közlekedhetnek gyorsvonatok. Papp László, Debrecen polgármestere közölte, hogy a most elkezdett, mintegy 55 milliárd forintos vasútfejlesztés eredményeként 11,6 kilométeres szakon újul meg, illetve bővül a vasúti pálya a debreceni Nagyállomás és a leendő BMW-autógyárnak is otthon adó észak-nyugati gazdasági övezet között.

Kapcsolódó írásaink

Győrben is megállna a varsói gyorsvasút

ĀAz új vasútvonal elsősorban a személyforgalom számára készülne, a tervező vizsgálja annak a lehetőségét, hogy a kevésbé kihasznált szakaszokon tehervonatok is közlekedjenek