Gazdaság

Mi éri meg a pénzünket?

Megjelent a Pallas Athéné Kiadó legújabb kiadványa, Marco Bertini és Oded Koenigsberg: Mi éri meg a pénzünket című könyve.

Mi éri meg a pénzünket?
Hogyan állnak át az okos cégek a termékértékesítésről az értékszolgáltatásra?
Fotó: Pallas Athéné Könyvkiadó

Marco Bertini és Oded Koenigsberg marketingprofesszorok tapasztalata szerint a vállalatok ritkán teszik próbára, mit is ajánlanak az ügyfeleiknek. Sokkal inkább annak a másodlagos, taktikai kérdésnek a megszállottjai, hogy mennyit is fizessenek az ügyfelek a termékeikért. A modern digitális technológia élesebb betekintést biztosít abba, hogy a termékek és szolgáltatások valójában mit nyújtanak az ügyfelek számára, és ennek megfelelve a bevételi modellek is átalakulnak. A Mi éri meg a pénzünket? című kötet a kereskedelem jövőjéről és a vállalati működés új alapjairól szól.

Mire költene szívesebben: az egészségügyi ellátásra vagy a jobb egészségre? – a szerzők e kérdéssel mutatnak rá röviden arra, hogy egy vállalatot sokkal inkább az általa szállított eredmények minőségéért kellene értékelni, nem pedig a piacra vitt termékek és szolgáltatások alapján.

Az ügyfelek többé már nem a régi idők passzív árelfogadói. A mobilkommunikáció, a felhőalapú számítástechnika, a dolgok internete, a fejlett elemző eszközök és a mikrotranzakciók átláthatóbbá teszik a szervezetek és az ügyfelek közötti cseréket. Ezen átláthatóság pedig ki fogja szélesíteni a szakadékot azon szervezetek között, amelyek képesek és akarnak versenyezni az ügyfelekért, valamint azok között, amelyek elégedettek a jelen állapot fenntartásával. Az üzleti vezetőknek és a szakpolitikai döntéshozóknak épp ezért sürgősen ütemtervet kellene készíteniük a megfelelő bevételi modell kidolgozására és végrehajtására. Addig amíg ez ígéretes lehetőség, nem pedig fenyegető kényszer – teszik hozzá.

A szerzők érvelése szerint a mai, egyre átláthatóbb piacokon az elszámoltathatóság megteremtése a vállalatok szintjén hamar versenyelőnyhöz juttatja azokat, akik ebbe belevágnak, e változás pedig, jóllehet különböző mértékben és ütemezéssel, szinte minden iparágat érint. A könyv legfontosabb üzenete, hogy a hagyományos „korlátozni akarom a kockázatot” pozíció vállalása valójában nagyon is kockázatos, hiszen gátolja a hosszú távú fejlődést. Épp ezért a piacon azon vállalatok fognak jól teljesíteni, melyek képesek kiaknázni a saját működésükben is az információs -technológiát, és ennek megfelelően az üzleti modelljüket is képesek újragondolni. A bemutatott innovatív bevételi modellek segítik a szervezeteket annak megértésében, hogy ezek a váltások miként befolyásolhatják a jövőjüket, és miként lehet a lehető legteljesebben kiaknázni az ezekből adódó lehetőségeket.

Marco Bertini a barcelonai ESADE Business School docense és marketingprofesszora. Fő témája a viselkedési közgazdaságtan. Oded Koenigsberg a London Business School marketingprofesszora és dékánhelyettese. Matematikai modelleket dolgoz ki a vállalati ösztönzők működésére.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom