Gazdaság

Világító útburkolat épül a Duna-menti kerékpárúton

Világító útburkolat épül a Duna-menti kerékpárúton, először Esztergomnál.

Világító útburkolat épül a Duna-menti kerékpárúton
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. által közzétett képen az épülő világító útburkolat látható az EuroVelo6 nemzetközi kerékpárút Duna-menti szakaszán Esztergomnál
Fotó: MTI/Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára szerdán az M1 aktuális csatornán közölte, hogy ez egy újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsőként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút.

Hat különböző helyszínre telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni.

Hat különböző helyszínen telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni
Hat különböző helyszínen telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni
Fotó: MTI/Magyar Közút Zrt.

Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet. Ez a környezetkímélő megoldás hozzájárul a kerékpározók balesetmentes éjszakai közlekedéséhez - tette hozzá.

Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet
Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet
Fotó: MTI/Magyar Közút Zrt.

Kitért arra is, hogy az új technológia telepítése csak minimálisan, 4-5 százalékkal emeli a kerékpárút létesítésének költségeit.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom