Gazdaság

A MOME design alapú üzletfejlesztési képzése a kkv-kat segíti

A mikro-, kis- és középvállalkozások számára ad támogatást a megújuláshoz és a versenyképesség megőrzéséhez a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ingyenes, digitális platformon megvalósuló üzletfejlesztési képzése, amelynek indításával az egyetemet az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) bízta meg.

A MOME design alapú üzletfejlesztési képzése a kkv-kat segíti
György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára (j) beszédet mond a MOME induló ingyenes, design alapú üzletfejlesztési képzésről tartott sajtótájékoztatón. Mellette Fülöp József, a MOME rektora (k) és Tornyánszki Éva design manager, a design az üzletben 1.0 szakmai vezetője
Fotó: MTI/Illyés Tibor

György László, az ITM gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a képzésről tartott pénteki budapesti sajtótájékoztatón elmondta, hogy Magyarországon tíz éve munkahely- és tudásalapú társadalmat és gazdaságot építenek, és ettől a koronavírus-válság kezelésekor sem térnek el.

A MOME a tervek szerint jövőre ismét meghirdeti a jelenleg már futó képzést, amely hozzájárul a szaktárca törekvéseihez, miszerint azoknak akiknek átmenetileg csökken a munkaterhelésük olyan képzéseket biztosítsanak, amellyel tartósan tudják növelni a hozzáadott érték termelő képességüket, vagyis meg tudják őrizni és erősíteni a náluk dolgozók munkahelyeit.

Fülöp József, az egyetem rektora elmondta, a MOME Design Kompetencia Központja célkitűzése, hogy a dizájnon alapuló és egyre szélesebben értelmezhető eszközrendszerében segítse a közép- és kisvállalkozókat Magyarországon abban, hogy saját termékeiket, magasabb hozzáadott értékű szolgáltatásaikat minél hatékonyabban tudják a piacra vinni.

Tornyánszki Éva, a képzés szakmai vezetője pedig azt emelte ki, hogy a Design az üzletben 1.0 a válsághelyzetre, a megváltozott világra reflektál, hiszen egy kkv-nak rugalmasan, kreatív problémamegoldó attitűddel kell hozzáállnia. A képzés olyan kompetenciákat fejleszt, mint a design gondolkodás elsajátítása, a kreatív innovációs stratégiák, illetve fejleszthetik a kkv-k vizuális kommunikációs készségeiket is.

A tanfolyamot július 1-jén hirdették meg és szeptember 28-án több mint 70 emberrel indították el, a jelentkezők száma meghaladta a százat. A nagy érdeklődésnek köszönhetően 2021. januárjában tervezik a képzés újraindítását.     A jelentkezők 90 százaléka a szolgáltató szektorból került ki, 70 százalékuk mikrovállalkozás, 12 százalékban kis- és 17 százalékban középvállalkozó. Többségük valamilyen problémát szeretne megoldani a vállalkozásban vagy terméket, szolgáltatást fejlesztene. Az online tananyag 90 százalékban hanganyag, amely praktikus az elfoglalt kkv-k számára - tette hozzá.

Kapcsolódó írásaink