Gazdaság

Vasúti rezsicsökkentés

Megszűnik a gyorsvonati pótdíj, az InterCity vonatrészen ezentúl egységes lesz a helyjegy ára, emellett az utasoknak egy díjövezettel kevesebbet kell fizetniük

Megmarad a nyári szezonra jellemző közlekedés a dél-balatoni vasútvonalon, emellett csökken a menetjegyek ára a Székesfehérváron keresztül elérhető a nyugat-magyarországi nagyvárosokba történő utazáskor.

Vasúti rezsicsökkentés
Homolya Róbert elnök-vezérigazgató és Mosóczi László államtitkár
Fotó: MH/Purger Tamás

Jelentős menetrendi változások lépnek hatályba jövő hétfőtől bizonyos dunántúli vasútvonalakon, a Székesfehérváron áthaladó gyors és InterCity (IC) személyszállító vonatokon pedig csökken a menet­jegyek ára – jelentette be tegnap Mosóczi László az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a Déli pályaudvaron. A menetrendben lényeges változás lesz, hogy a nyári szezonhoz hasonlóan óránként indulnak IC-járatok Balatonszentgyörgy irányába, így kétórás ütemben lehet eljutni Keszthelyre és Nagykanizsára. Ugyancsak óránkénti IC-közleke­dést tesz lehetővé a MÁV-Start Veszprémbe, így itt is megmarad a kétórás ütem Szombathelyre és Zalaegerszegre. Mivel ezek a gyors- és IC-vonatok székesfehérvári megállással közlekednek, így Fejér megye székhelyére fél óránként indulnak magas komfortfokozatú járatok.

Mosóczi László közölte, hogy hétfőtől nem kell gyorsvonati pótjegyet váltani ezekre a vonatokra, ahogy a Keszthely–Szombathely és Pécs–Tapolca között közlekedő járatokra sem. Az IC-vonatrészeken ezentúl a pót- és helyjegy helyett egyetlen, egységesen háromszáz forintba kerülő helyjeggyel lehet utazni. Emellett a térségben bevezetik a virtuális díjszámítást, így az utasoknak egy díjövezettel kevesebbet – 240 helyett 220, illetve 200 helyett 180 kilométer – kell fizetniük a Nagykanizsára, illetve Keszthelyre történő utazáskor. Így összességében a vasúti utazás költsége teljes árú jeggyel számolva 150–615 forinttal csökken, a gyorsvonatra váltott jegyek ára 150–325 forinttal lesz olcsóbb a dunántúli városok esetében a buszokénál.

Mosóczi László elmondta, hogy a Budapest–Székesfehérvár vonal felújítására nettó 128 milliárd forin­tot költött az ország 2010 óta, és a dél-balatoni vonallal együtt kétszázmilliárd forintba került a korszerűsítés. Így az elmúlt hat évben megkétszereződött az utasforgalom a fehérvári vonalon, tavaly már 9,4 millióan választották a vasutat a Budapest és Székesfehérvár között. Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök vezérigazgatója elmondta, hogy az ütemes menetrenddel a vasút kiszámítható, és immáron olcsóbb összeköttetést biztosít a nagyvárosok között. Mivel a MÁV és a Volánbusz július 15-e óta egységes irányítással működik, a nagyvárosokban autóbuszos csatlakozást alakítanak ki, így versenyképesebbé válik a buszmenetrend is. Ezzel együtt viszont a Budapest–Nagykanizsa, Keszthely, illetve Székesfehérvár útvonalon 15 buszjárat is újraindul. A vasút viszont olcsóbb lett, és Fehérvárig mindössze 38 perc a menetidő. Homolya Róbert kiemelte: a menetrendi és tarifareformok a tervek szerint más vonalakon is megjelennek. Megemlítette azt is, hogy a járványügyi helyzet ellenére nagy sikerrel zár a balatoni nyári és utószezon. Hasonlóan a tavalyi évhez idén is több mint 1,6 millióan utaztak vonattal a magyar tengerhez.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom