Gazdaság

A belföld lett az új külföld

Azokat a városokat kerestük fel, ahol cél, hogy minőségi szolgáltatásokat nyújtsanak

Soha ennyien nem pihentek belföldön, mint ezen a nyáron, Budapestnek pedig nyitnia kellene a vidéki Magyarországáról érkezők felé – jelentette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A belföld lett az új külföld
Sokan idén fedezték fel Magyarország kirándulóhelyeit, látnivalóit. Elsősorban vidéken nőtt jelentősen a hazai turisták száma
Fotó: MH/Purger Tamás

A járvány alapjaiban írta át a turizmus történetét idén – jelentette ki Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az ügynökség honlapján közzétett podcastjában. Kifejtette, noha nagyon hiányoznak a külföldi turisták, az látszik, tovább folytatódott a belföldi idegenforgalom élénkülése. Július­ban 1,2 millió, augusztusban pedig már másfél millió magyar nyaralt hazánkban, és ebbe nem számoltuk bele a nyaralótulajdonosokat, egyna­pos kirándulókat. Összességé­ben elmondható, hogy június, július, augusz­tus hónapban a lakosság harminc százaléka pihent valamilyen (kereskedelmi) szálláshelyen.

A nyaralóhelyek népszerűségét vizsgálva látszik, a turisták számának növekedése nem volt egyenletes minden településen, az viszont elmondható, hogy a minőségi szolgáltatást nyújtókat kerestük fel, azoknak a városoknak az adatai lettek kedvezőbbek, ahol a városvezetők, szolgáltatók közösen azon dolgoznak évek óta, hogy minőséget nyújtsanak. Az üdülők száma alapján elmondható, hogy célszerű is erre törekedni, hiszen a versenytárs a külföld. Guller Zoltán reményét fejezte ki, hogy sokan vannak, akik idén felfedezték hazájukat.

A vidéki Magyarország jó szezont zárhatott, emellett a vezérigazgató emlékeztetett, a kormány több száz milliárd forint értékben adott támo­gatásokat nem csupán szálláshelyeknek, jelentősek ezen belül az adó- és járulékkedvezmények, kedvezményes hitellehetőségek – segítve a túlélést.

Budapest azonban kilencven százalék körüli mértékben a külföldi turistáknak van kitéve. Ausztriában ez az arány nyolcvan, Párizsban pedig ötven százalék. Ez alapján el kell gondolkodniuk a szolgáltatóknak, lehet-e például olyan éttermeket üzemeltetni, ahová csak külföldiek járnak. A fővárosi önkormányzatnak is kellene tennie valamit, Guller Zoltán szerint nem lehet elodázni a cselekvést.

A szolgáltatóknak meg kell próbálniuk ajánlatokkal bombázni a vidéki Magyarországon élőket. Az MTÜ újabb kampányt is indít ennek érdekében. Guller Zoltán emlékeztetett, a turizmus világszinten a GDP tíz százalékát állítja elő, ezért arra kell készülnünk, hogy az újraindulást követő versenyt megnyerjük.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom