Gazdaság
Az italkereslet is átalakult a koronavírus hatására, inkább üdítőt vásárolunk
Mérséklődött az alkoholfogyasztás
Mindennek köszönhetően új élményekkel gazdagodhattak, és új termékeket ismerhettek meg – derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kutatásából. A kijárási korlátozások hatására számos fogyasztó igyekezett csökkenteni alkoholfogyasztását. Globálisan minden harmadik – körülbelül 14 millió – ember megpróbálta csökkenteni vagy végleg abbahagyni az alkoholfogyasztást a karanténidőszak alatt. Közel hat százalékuk sikerrel járt, míg 18 százalékuk a csökkentés helyett növelte fogyasztását. Annak ellenére, hogy a kézműves alkoholtartalmú és –mentes italok piaca viszonylag szűk, az igény az elmúlt időben jelentősen emelkedett irántuk. A prémium termékek felé fordulás főként azokra a fogyasztókra jellemző, akik anyagi veszteség nélkül vészelték át a vírushelyzetet, és a bárokban, éttermekben elköltött jövedelmüket ezen termékek vásárlására fordították. A Covid–19 hatására a fogyasztók átértékelték egészségük fontosságát. Ezáltal megnövekedett a vitamintartalommal rendelkező, természetes összetevőkből álló gyümölcslevek iránti igény. Az FMCG Gurus idén májusban tizennyolc ország 23 ezer fogyasztója körében végzett felmérése alapján tíz válaszadóból nyolc tervezte, hogy egészségesebben fog táplálkozni a koronavírusnak köszönhetően.