Gazdaság
Épül Pusztaszabolcs felé a gyorsvasút
Katona László képriportja

A szakasz a Budapest–Pécs vonal elővárosi része, egyben a Dunántúl egyik legforgalmasabb fővonala. A beruházás, amelyet az EU is támogat, mindenre kiterjed: megújul a vasúti pálya a fel- és alépítménnyel együtt, a felsővezeték-rendszer, a biztosítóberendezés és az állomások nagy része. Az állomásokon és a megállóhelyen 55 centiméter magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek, korszerű térvilágítási rendszerrel.

Az állomásépületeket állapotuktól függően újítják fel a kivitelezők, bizonyos épületrészeket pedig elbontanak. Az állomások és megállóhelyek körzetében P+R parkolók, valamint kerékpártárolók létesülnek. Ezenfelül a zaj- és rezgésvédelem szempontjából szükséges helyeken zajárnyékoló falak épülnek. Budapest és Pusztaszabolcs között a szerelvények legnagyobb részt már a felújított pályán közlekedhetnek.
Ennek a szakasznak a különlegessége, hogy Százhalombatta és Ercsi elágazás között új nyomvonalon épül vasúti pálya 12,2 kilométeren, ezt a részt várhatóan jövő évben lehet átadni. Ezt követően viszont Budapest és Pusztaszabolcs, valamint Budapest és Pécs között negyedórával csökkenhet a menetidő.
Ugyancsak a korszerű és az emelt szintű szolgáltatás része, hogy Százhalombatta és Pusztaszabolcs között óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a szerelvények, Kelenföld és Százhalombatta között pedig száz–százhússzal. A százhatvanas vonatközlekedés feltétele az új ETCS biztosítóberendezés kiépítése, amely a beruházás részeként külön projektben szerepel.