Gazdaság

Villámrajtot vett az e-sport fogadás

A járványügyi helyzet 2020-ban jelentősen megváltoztatta a Szerencsejáték Zrt. globális és hazai környezetét. A nemzeti lottótársaság új, innovatív termékkel, az e-sport fogadással bővíti sportfogadási piacait.

Villámrajtot vett az e-sport fogadás
Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt vezérigazgatója és Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője
Fotó: MH/Bodnár Patrícia

A szerencsejáték iparágat komolyan érintette a koronavírus – mondta kedden Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt vezérigazgatója Budapesten. Kiemelte, hogy mivel a sportesemények elmaradtak, ez a sportfogadási bevételeket nagyban érintette, és a karantén miatt a lottózók komoly bajba kerültek a kieső árbevételek miatt.

Rögtön az első időszakban három elvet fektettünk le a társaságnál – fejtette ki. Elsőként a legfontosabb az volt, hogy munkatársaik és játékosaik egészségét a leghatékonyabban igyekeznek megóvni, ami sikerrel is járt. Másodikként a gazdasági talpon maradást említette. A vállalat 1700 munkavállalót foglalkoztat, emellett tízezres nagyságrendű munkavállalót foglalkoztató alvállalkozói szektor is bedolgozik, így nem engedhetik meg maguknak, hogy olyan folyamatokat indítson el, mely a szerencsejáték iparban válságot okoz. Harmadik elvük pedig volt, hogy a fejlesztésekre összpontosítanak. A gazdasági szervezőelemünk nem a költségcsökkentési elv, hanem a jövőbe való fejlesztés – tette hozzá.

Az akcióterv részeként előrehozták az e-sport fogadás hazai bevezetését. Czepek Gábor az elmúlt időszak bevételeiről elmondta, hogy előzetesen rekordévre készültek, az első három hónap erre alapot is adott, az üzleti tervükhöz képest tizenhárom százalékos árbevételnövekményt realizáltak.

Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője kiemelte, hogy az e-sport alatt a versenyszerű videojátékozást kell érteni, amely mára olyan komoly méreteket öltött, hogy sztárjai, profi csapatai vannak, mégpedig euróban és dollárban is több milliós fizetésekkel.

Magyarországon 3,6 millió azok száma, akik valamely videójátékot játszanak. A hazai felnőtt lakosság körében 540 ezer e-sport rajongó található. Leginkább a 18-25 év közöttiek játszanak (66 százalékuk), de az ennél idősebb korosztálynak is több, mint fele szokott videójátékozni. A világon összesen 2,7 milliárd ember érintett az e-sportokban, az aktív e-sport rajongók száma 222,9 millió fő.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom