Gazdaság

Elkezdődött az M81-es autópálya tervezése

Tavaly áprilisban született kormánydöntés a fejlesztésről, idén májusban aláírták a szerződéseket a Komárom–Székesfehérvár és a Székesfehérvár–Sárbogárd szakaszra

A most épülő M81-es négysávos autóút az M7-esen keresztül Sárbogárdig halad majd és ér össze a szintén épülő M8-as főúttal.

Elkezdődött az M81-es  autópálya tervezése
Minden megyei jogú város elérhető lesz négysávos úton 2025-re
Fotó: MTI/Vasvári Tamás

Elkezdődött az M81-es főút tervezése, amely az új komáromi Duna-hídtól az M1-es és az M7-es érintésével teremt négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8-as autóútig – jelentette be tegnap Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Székesfehérváron a távirati iroda szerint. Közölte, tavaly áprilisban született meg a kormánydöntés az út fejlesztéséről, idén májusban pedig aláírták a tervezési szerződéseket a tanulmányterv és a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció elkészítésére a Komárom–Székesfehérvár és a Székesfehérvár–Sárbogárd szakaszra. A tervezési feladat csaknem százhúsz kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, az M7-es autópályán új csomópont létesítésével. Az államtitkár jelezte, hogy az 1,1 milliárd forintos előkészítő fázis várhatóan 2022 első felében érhet el a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzéséig. Az államtitkár a Szekesfehervar.hu szerint hozzátette, a gyorsforgalmi hálózat kiépítése folyamatban van, az M25, M35, M86 autóutak elkészültek, az M30, M85 jelenleg is épül. A vidéki nagyvárosok, kiemelt gazdasági térségek közötti gyorsabb és kényelmesebb eljutás érdekében rá kell fordulnunk a gyűrűirányú elemek kiépítésének előkészítésére. A közúti közlekedésfejlesztési terveket a 2016-ban elindított, jelenleg összesen 3200 milliárd forintos keretösszegű Útprogram összegzi. Ennek a hatalmas forrásmennyiségnek a nagyobbik felét képesek vagyunk a magyar költségvetés terhére fedezni.

„Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kiemelt közlekedéspolitikai törekvése a még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városok bekötése a gyorsforgalmi hálózatba négysávos utakkal. Minden józan számítás szerint 2025-ben elmondhatjuk majd, hogy Magyarország huszonhárom megyei jogú városa kivétel nélkül elérhetővé vált négysávos úton” – tette hozzá Mosóczi László.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom