Gazdaság

Innovatív termékek a jövőért

Az októberi Budapest Design Week témája a körforgásos gazdaság lesz, kiemelten jelenik meg a fenntarthatóság üzenete a kreatív formákban és az anyaghasználatban

Idén a járványhelyzethez alkalmazkodva hibrid formában, online és élőben is megrendezik a Budapest Design Week rendezvényt, amelynek témája a körforgásos gazdaság lesz.

Innovatív termékek a jövőért
Bata-Jakab Zsófia és Pomázi Gyula. Győrbe és Veszprémbe is leviszik a rendezvényt
Fotó: MH/Hegedüs Róbert

A körforgásos gazdaság bölcsőtől bölcsőig kíséri a terméket, az erre való átállás a gazdaság minden ágazatát érinti – hangsúlyozta tegnap Boros Anita, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) infrastruktúráért és fenntarthatóságért felelős államtitkára videóüzenetében annak alkalmából, hogy Tartsd körforgásban! jelszóval rendezik meg idén a Budapest Design Week (BDW) eseményt október 1. és 11. között. Az államtitkár elmondta, a körforgásos anyaghasználati arány az Eurostat legfrissebb adatai alapján Magyarországon kicsit kevesebb, mint hét százalék. Mindez jelzi, hogy vannak még fejlődési lehetőségeink.

A tárca minden alkalmat megragad arra is, hogy a körforgásos gazdaságra való átálláshoz kapcsolódó innovációkat, újszerű, kreatív ötleteket támogassa. Az ITM legújabb, Hasznosítsuk újra, használjuk többször elnevezésű fotópályázata is ezt célozza, amelyre december elsejéig várják a pályaműveket – hívta fel a figyelmet Boros Anita. Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) elnöke elmondta, az eseményt támogató szervezet működésének elsődleges szempontja a hazánkban született tudás finanszírozása úgy, hogy az gazdaságélénkítő szerepet tölthessen be. A hibrid formában megvalósuló Budapest Design Week számos lehetőséget nyújt az innovációra, nemcsak a programszervezés, hanem a dizájnerek és a vállalkozások részéről is – tette hozzá. Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat&Design Ügynökség (MDDÜ) vezérigazgatója kiemelte, az MDDÜ immáron második éve szakmai partnere a rendezvénynek, amelynek keretében Budapesten és két vidéki helyszínen, Győrben és Veszprémben szervez kerekasztal-beszélgetéseket, illetve 360 Design Budapest néven standokat állít, és digitális felületet is indít. „A BDW-vel való partnerségünk célja, hogy egy jövőbe mutató rendezvényt tartsunk a szakma és a dizájn iránt érzékeny közönség számára” – jelezte.

Kapcsolódó írásaink