Gazdaság

Az online vásárlás a magyarok új hobbija

Változások az e-kereskedelemben

Óriási lendületet vett tavasszal az online vásárlás a magyar lakosság körében: március közepe és április vége között több mint ötvenezer új vásárló jelent meg az e-ke­res­­kedelemben, miközben az átlagos rendelési érték és a kosárba helyezett tételek száma egyaránt nőtt.

A hazai e-ke­reskedők az első negyedévben mintegy 9,9 millió belföldi rendelést teljesítettek, bruttó 149,6 milliárd forint értékben. A szektor egyébként is rakétaként lőtt ki az elmúlt évtizedben, 2019 végére a webes értékesítés a globális kereskedelmi piac 14 százalékát – azaz 3,5 billió dollárt – hasította ki magának. Óriási üzletről van szó, és a sikeres web­shopok sem dőlhetnek hátra arra várva, hogy csorogjanak a bevételek – ha más nem is, a koronavírus-járvány erről mindenképpen gondoskodott. Alapvető változás állt be az utóbbi hónapokban az e-kereskedelemben – írta közleményé­ben Gönczy Gábor, a Stylers Group vezérigazgatója. Még a gyártók is közvetlen csatornákat létesítenek a fogyasztók felé, korábban ez nem volt jellemző. Fontos lett az átláthatóság, a megbízhatóság és a kiszámíthatóság, valamint fő szempont lett az, hogy a vásárló minél kevesebb lépésben juthasson el a megrendelésig a webes felületeken, majd mihamarabb megkaphassa a megvásárolt termékeket.

Kapcsolódó írásaink