Gazdaság
InterCity-kocsikkal újít a MÁV
Augusztus közepétől a Kelet-Magyarország megyeszékhelyein megálló, Nyíregyházáig közlekedő járatokon is korszerű vasúti szerelvényekkel lehet utazni

Augusztusban újabb három InterCity Plusz (IC+)-járművet helyezett forgalomba a MÁV-Start Zrt., így már összességében 34 ilyen kocsi közlekedik a hazai vasútvonalakon. A vasúttársaság ezt megelőzően saját forrásból húsz IC+-t épített, amelyeket elsősorban nemzetközi forgalomra szánt, ezt követően kezdődött tavaly augusztusban az újabb hetvenes széria gyártása. Ezt a hetven kocsit kormányzati támogatással építi meg a vasúttársaság. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsit és 35 első- és prémium osztályú járművet gyárt a MÁV-Start. Az első belföldi IC+-kocsik a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony IC-vonatokban közlekednek, legutóbb az új széria 12., 13., és 14. kocsija együtt teljesítette futópróbáit.
Az új generációs IC+-kocsik a balatoni forgalomban is közlekednek a nyári idényben, elsősorban az Aranypart/Ezüstpart-expresszvonatokon (Sátoraljaújhely/Záhony–Balatonszentgyörgy) és a Kék Hullám gyorsvonatokon. A déli parton a többcélú másodosztályú kocsikon, az északi parton másodosztályú termes kocsikon lehet utazni. E hét csütörtöktől Zalaegerszeg és Szombathely után már a Kelet-Magyarország megyeszékhelyeit érintő, Nyíregyházára közlekedő IC-ken is találkozhatnak az utasok az új kocsikkal. Először kettő, majd összesen húsz ilyen jármű közlekedik Budapestről Nyíregyháza, illetve Záhony felé.
Az új generációs IC-kocsik forgalomba helyezése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC-hálózat kiterjesztését, további megyeszékhelyek, vidéki nagyvárosok bevonását a minőségi vasúti szolgáltatásba. A járművek egyébként légkondicionáltak, és óránként kétszáz kilométeres sebességgel tudnak közlekedni. Az utasok tájékozódását korszerű információs rendszerek segítik.