Gazdaság

Újra kell éleszteni a fővárosi turizmust

Budapest számos lehetőséggel és jó árakkal próbálja felkelteni a belföldi utazók figyelmét

Összefogásra van szükség a budapesti szolgáltatók, mint például a szálláshelyek, programszolgáltatók, gasztronómiai helyek részéről, mert csak így tudják túlélni, hogy a járvány miatt elmaradt külföldi turisták helyett be tudják vonzani a belföldi vendégeket.

Újra kell éleszteni a fővárosi turizmust
A Budapestre érkező turisták nyolcvankilenc százaléka általában külföldi
Fotó: MH/Purger Tamás

A júliusban Budapesten járt hetvenötezer turista negyven százaléka belföldről, hatvan százaléka külföldről érkezett, utóbbiak száma azonban jelentősen csökkent, mert korábban nyolcvanöt-kilencven százalék között mozgott, így a nemzetközi vendégkör elmaradása miatt növelni kell a Budapestre érkező belföldi turisták számát – mondta Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese tegnap az M1 aktuális csatornán. Hozzátette, hogy ehhez a belföldi vendégeknek meg kell mutatni, hogy milyen értékeket találnak Budapesten, így például az állatkert mellett fel kell hívni a figyelmet a történelmi gyógyfürdőkre, a világörökségi helyszínekre és az elérhető gasztronómiai kínálatra. Összefogásra van szükség a budapesti szolgáltatók, mint például a szálláshelyek, programszolgáltatók, gasztronómiai helyek részéről, hogy az általuk kínált élményelemeket csomagban tegyék elérhetővé, ugyanis Könnyid László szerint ez a fajta szemlélet lehet alkalmas a belföldi vendégkör elérésére.

Mindezt segíti az MTÜ által júliusban indított, Budapest visszavár! című kampány is – tette hozzá a szervezet vezérigazgató-helyettese. Könnyid László közölte, a korábbi évek augusztusában – amikor például Sziget Fesztivált rendeztek a fővárosban – tapasztalt magas árakat el lehet felejteni, Budapesten az árak most az országos szintet tükrözik.

A Budapestre érkező turisták nyolcvankilenc százaléka általában külföldi, tizenegy százaléka pedig belföldi vendég – derült ki az Everguest lapunknak küldött közleményéből. Mint írják, most a lecsökkent külföldi forgalom miatt
a budapesti szállodáknak a belföldi vendégek megszólítására kell koncentrálniuk. Az átlagos foglaltság a fővárosi szálláshelyeken jelenleg huszonkét–harminc százalék körül mozog. Nem csoda, hogy Budapest számos csábító lehetőséggel és persze jó árakkal próbálja felkelteni a belföldi utazók figyelmét – emelték ki a közleményben. A szállodák és a szakmai szervezetek összefogása egyre csalogatóbb ajánlatokat eredményez, ilyen például az új Restart Budapest-kártya, amellyel az év végéig rendkívül kedvező áron tudunk foglalni akár olyan szállodákba is, mint a Sofitel vagy a Danubius Hotel Helia. A kártya kiváltásával ráadásul ingyenes a tömegközlekedés, a hop-on hop-off szolgáltatás, illetve számos programlehetőség is. A kártyabirtokosok két főre, két éjszakára hatvanezer forintért foglalhatnak szállást ötcsillagos szállodában, háromcsillagosban pedig 24 ezer forintért kapják meg ugyanezt.

Kapcsolódó írásaink