Gazdaság

Kampány az élelmiszer-pazarlás csökkentésére

Hosszú távú szemléletformálás

„Élj maradéktalanul!” elnevezéssel társadalmi célú kampányt indított a Médiaunió Alapítvány az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása érdekében – közölte tegnap a szervezet a távirati irodával.

Közleményük szerint az idén augusztustól 2021 februárjáig tartó kezdeményezés során törekednek az élelmiszer-pazarlással kapcsolatos szemléletformálásra, hosszú távon pedig az élelmiszer-pazarlás csökkentésére. Magyarországon évente fejenként 68 kilogramm élelmiszert dobnak ki a szemetesbe, az élelmiszer-hulladékok több mint a fele a háztartásokból kerül ki. Évente mintegy 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként 270 kilogramm. Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amelynek kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket. Idén a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják.

Kapcsolódó írásaink