Gazdaság

Egységes irányítás a vasúti és a buszos közlekedésben

Kiemelt cél, hogy az ország valamennyi településén javuljon a szolgáltatás minősége

A MÁV stratégiai irányítása alá kerül a Volánbusz, aminek célja a menetrendek és a forgalom összehangolása.

Egységes irányítás a vasúti és a buszos közlekedésben
Fontos a menetrendek összehangolása az utasok érdekében
Fotó: MH/Bodnár Patrícia

Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt, egységes közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében, 2020. július 15-től a Volánbusz Zrt. tulajdonosi joggyakorlója a MÁV Zrt. – adta hírül tegnap a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter hivatala. Mint azt a sajtó- és kommunikációs főosztály közölte, az egységes irányítási struktúra megteremtésével megvalósul azon kormányzati szándék, hogy a jövőben az ország valamennyi településén javuljon a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.

A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifarendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket. Hangsúlyozták azt is, hogy a társaságok önállósága, szakmai irányítása, a cégek által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.

Ezzel együtt azt is bejelentették, hogy távozik a Volánbusz Zrt. éléről Dávid Ilona elnök-vezérigazgató. Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter 2018 augusztusában a Volán-társaságok reorganizációjára, újjászervezésére kérte fel a vezetőt. Irányításával 2019. október 1-jén megvalósult a Volán-társaságok integrációja, a hét regionális központból létrejött egy egységes, országos szolgáltatási lefedettséget biztosító 19 ezer munkavállalót foglalkoztató közszolgáltató vállalat.

A tavaly megkezdett járműfiatalítási programnak köszönhetően folyamatosan javul a helyközi és a hetven településen végzett helyi közösségi közlekedés színvonala, a mobilapplikáción történő jegy- és bérletértékesítés bevezetésével pedig tovább bővült a kényelmi szolgáltatások köre. Szabó Imre Szilárd, a Közlekedési Dolgozók Szakszervezeteinek Szövetsége társelnöke a távirati irodának elmondta, hogy az intézkedéssel egy országos állami vállalatcsoport jött létre, szinte kizárólagosan üzemeltetve a vasúti és közúti közösségi közlekedést.

Kapcsolódó írásaink