Gazdaság

Munkahelyeket őriz meg a hazai termékek védelme

A csatlakozók száma gyarapszik, és egyre több vállalat termékein, reklámjaiban, honlapján, közösségi oldalán jelenik meg a felhívás, amit magánszemélyek is népszerűsítenek

Már több mint ötven gyártó és kereskedőcég csatlakozott a Magyar Termék Nonprofit Kft. itthon előállított termékek vásárlására, hazai szolgáltatások igénybevételére ösztönző mozgalmához. A Vedd a hazait! Védd a hazait! akció most maszkos plakátkampányba kezd húsz cég részvételével.

Munkahelyeket őriz meg a hazai termékek védelme
A forgalmasabb fővárosi megállókban is buzdítanak a hazai termékek vásárlására
Fotó: MH/Hegedüs Róbert

A járvány okozta gazdasági nehézségek mielőbbi leküzdése és a munkahelyek megőrzése érdekében a Magyar Termék védjegyrendszert működtető nonprofit cég március végén indította útjára a Vedd a hazait! Védd a hazait! mozgalmat. Az akcióhoz bármelyik gyártó- és kereskedőcég csatlakozhat – jelentette be tegnap Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. Ismertette, az eltelt egy hónap alatt több mint ötven társaság kezdte el használni és népszerűsíteni a #veddahazait akció emblémáját és szlogenjét, köztük számos közismert, meghatározó hazai élelmiszergyártó- és áruházlánc. A csatlakozók száma napról napra nő, egyre több cég termékein, reklámjaiban, honlapján és közösségi oldalán látható a #veddahazait, és sok magánszemély is támogatja a kezdeményezést Facebook-profilképe keretének beállításával. A legforgalmasabb fővárosi megállókban maszkkal fedett plakátokon buzdítanak arra, hogy Vedd a hazait! Védd a hazait! – mondta.

A Magyar Hírlap kérdésére Benedek Eszter azt válaszolta, az akciót országszerte reklámozzák, az eddig csatlakozott multinacionális élelmiszerboltok reklámújságai­nak borítóin is feltüntették a védjegyet. A multinacionális vállalatok folyamatosan megosztják közösségi felületeiken a kampányvideót. Éppen a napokban indul el az egyik ilyen vállalatnál egy átfogó üzlettéri aktivitás, illetve újságos megjelenésekben is találkozhat a vevő az üzenetekkel – ismertette az ügyvezető. „Sok olyan cég is csatlakozott már a kezdeményezésünkhöz, aki eddig nem használta a Magyar Termék védjegyeket, ezért bízom benne, hogy az akció széles körű és tartós összefogássá válhat” - közölte.

Varga Judit igazságügyi miniszter tegnap Facebook-oldalán közölte: a védekezés terén példásan összefogtak a magyar emberek. Tegyünk így a vásárlásaink, utazá­saink, pénzügyi döntéseink során is. Ugyancsak hazai termékek vásárlására biztatott Nagy István agrárminiszter és Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő.

Kapcsolódó írásaink