Gazdaság
Nem változik a gyártási struktúra a tejüzemekben

Az Alföldi Tej Kft. a koronavírus megjelenése után is biztosítja a magyar lakosság ellátását tejtermékekkel, hiszen a vállalat száz százalékban a magyar piacra termel – közölte lapunk megkeresésére a vállalat. Ismertették, az elmúlt hetek jelentősen nagyobb volumenű megrendeléseket hoztak a vállalat számára, az értékesítés a karácsonyi forgalmat jellemzően kétszeres mértékben haladta meg.
Folyamatosan, a hét minden napján huszonnégy órában zajlik a termelés a cég székesfehérvári és debreceni üzemében.
A vállalat valamennyi gépe üzemel, és minden termék – friss és tartós tej, trappista sajt, vaj, túró, tejföl, joghurt, tejszín – kiszállítása folyamatos a kereskedelmi partnerek felé – tették hozzá. Felhívták lapunk figyelmét, hogy a cég szigorú higiéniás intézkedéseket vezetett be annak érdekében, hogy ebben a helyzetben is biztosítani tudja a tejtermékek gyártását.
Az adminisztratív munkát végző kollégák többsége otthoni munkavégzés keretében látja el feladatát. Minden területen folyamatos a fertőtlenítés, valamennyi dolgozó maszkot és gumikesztyűt visel, a munkatársak munkavégzés közben is tartják a legalább egy méteres távolságot, és minimálisra szorították a fizikai találkozókat – fogalmazták meg.
Lapunk kérdésére ugyanakkor tudatták, az árbevételre gyakorolt hatást jelenleg nehéz megmondani, hiszen a pánikszerű vásárlás várhatóan csak rövid ideig tart, már érezhető a megrendelésállomány és a felhalmozott készletek csökkenése.
Ezzel párhuzamosan jelentősen nőttek és nőnek a költségek, a járvánnyal összefüggő védekezés miatt többletköltségek merülnek fel, az euró árfolyamának változása szintén érzékenyen érinti a cég eredményét, hiszen az alapanyagon kívül minden költség – a csomagolóanyag, az energia, a gépek alkatrészei, a fertőtlenítőszerek ára – euróban keletkezik.
Az utóbbi hetek megnövekedett keresletének csak túlórával lehetett eleget tenni, így jelentős lesz a bérköltség növekedés is – emelték ki. Hangsúlyozták, a tejtermékek gyártási struktúrája nem változik, a vállalat azt gyártja, amit a lakosság, illetve a kiskereskedelmi partnerei igényelnek, de valószínűsítik, hogy a kereslet a járvány terjedésével a tartós termékek felé fog tolódni.
A Parmalat Csoport lapunknak megerősítette, hogy ők is rendszeresen szállítanak termékeket a kiskereskedelmi láncokba az intenzív vásárlói dinamika és a megnövekedett munkamennyiség ellenére. Ugyanakkor közölték, nem várnak nagyobb készlethiányt, főleg nem a kulcsfontosságú termékek tekintetében, és munkaerőben sincs hiány a tejüzemnél.
A Magyar Hírlap kérdésére azt válaszolták, a kereslet az összes tejtermék-kategóriában jelentősen megnőtt a Covid–19-krízis indulása óta Európában.
Figyelembe véve a ma otthon dolgozó fogyasztók számának növekedését, valamint a gyakoribb együtt töltött családi étkezéseket, a főzéshez, valamint a reggeli fogyasztásához kapcsolódó termékek iránti igény növekedett leginkább, például tejek, tejföl, túró, vajak, vajkrémek és joghurtok esetében emelkedett leginkább a fogyasztás – fűzték hozzá.