Gazdaság
Az elektronikus ügyintézést fejleszti a MEKH
A MEKH szerdai közleménye szerint az európai uniós forrásból származó fejlesztés célja, hogy az elektronikus ügyintézés minél egyszerűbb és gyorsabb legyen a Hivatal ügyfelei számára, ezáltal biztosítva a napi és rendkívüli ügymenet folyamatosságát és biztonságát.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg, a támogatás összege közel harmincmillió forint, tervezett befejezési dátuma pedig 2020. október 31.
A MEKH az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: e-ügyintézési tv.) szerint nevesített, elektronikus ügyintézésre kötelezett szerv.
A Hivatal – jogállásából és feladatköreiből következően – napi ügyintézési kapcsolatban áll mind a közmű-szolgáltatói piacon monopoltevékenységet ellátó vagy versengő gazdálkodó szervezetekkel, mind az egyes fogyasztókkal – ez utóbbi körön belül magánszemélyekkel, valamint különböző egyéb szervezetekkel (cégekkel, társasházakkal, egyéb közintézményekkel). Az ügyfelekkel való kapcsolattartás egyidejűleg számos törvényben meghatározott közfeladat mentén, sokféle formában történik.
Az e-ügyintézési törvény és a kapcsolódó, az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Kormányrendelet előírásai szerint 2018. január 1-jétől a hatóságokkal Hivatali Kapun keresztül, az egyéb gazdálkodó szervezetekkel Cégkapun keresztül, míg az elektronikus kapcsolattartásról rendelkező természetes személy ügyfelekkel Ügyfélkapun keresztül történik a kapcsolattartás.
A Hivatal a hazai nemzetgazdaság stratégiai jelentőségű ágazatainak, az energia- és közszolgáltatások piacának szabályozó hatósága. A felügyelt szektorok szereplői, valamint fogyasztói számára ezért is kulcsfontosságú lépés a Hivatal teljes körű elektronikus ügyintézés bevezetésére irányuló vállalása.
A programmal kapcsolatos további információk a Hivatal Honlapján, a Kiemelt témák között olvashatók.