Gazdaság
Elektromos járművet használni tudatos döntés
Teret nyernek a hibrid és a tisztán elektromos hajtású autók, a legtöbb elektromos töltőállomás a közép-magyarországi régióban található

Az e-töltések száma két év alatt csaknem negyvenszeresére nőtt, hiszen 2017-ben alig haladta meg a 13 ezret, 2018-ban már 160 ezerre nőtt, tavaly pedig már az 560 ezret is átlépte – mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal összesítése alapján Scherer Zsolt, a Hivatal sajtófőnöke. Hozzátette, ezzel párhuzamosan a töltésre fordított energia hasonló ütemben emelkedett: 2017-ben 123 ezer kWh, 2018-ban meghaladta a másfél millió kWh-t, tavaly pedig alig maradt el az öt és fél milliótól.
Ez az ugrásszerű változás a töltőállomások számának növekedésében is nyomon követhető – mutatott rá. Ha pedig a Hivatal honlapján korábban közzétett adatokat vizsgáljuk, látható, hogy 2017 végén kevesebb, mint kétszáz töltőállomás üzemelt országszerte.

Egy évvel később már összesen 672 töltőállomás működött, ami 2019 végére megduplázódott, 1362-re nőtt. Tavaly év végén a legtöbb töltőoszlop a közép-magyarországi régióban üzemelt (közel 700 db), megelőzve a Közép-Dunántúlt (191 db) és a Nyugat-Dunántúlt (126 db).
Magyarországon mintegy 16 800 jármű rendelkezik zöld rendszámmal, a tisztán elektromos meghajtásúak száma meghaladja a 6500-at. A 2018. végi adatokhoz képest a növekedés mértéke közel 75 százalékos, akkor 9560 zöld rendszámú autót jegyeztek be.

Ki és hol üzemeltethet töltőállomást?
Az elektromos autók töltését szolgáló nyilvános töltőállomások üzemeltetése a MEKH által kiadott engedély alapján végezhető, ide tartoznak a közterületen, a közintézmények ügyfélparkolóiban, üzemanyagtöltő-állomásokon vagy a nyilvános parkolókban lévő töltőberendezések. A lakossági fogyasztók esetében a saját berendezésén keresztül történő töltés nem engedélyköteles.
Összeállításunk a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal támogatásával készült