Gazdaság

Elindult az első emeletes motorvonat a Nyugatiból

A Budapest–Cegléd-vonalon utasforgalmi próbaüzemben állt pályára tegnap a Stadler Rail által gyártott szerelvény

A Stadler Rail által gyártott, emeletes villamos motorvonat neve a komfortos, innovatív, vágtázni képes elővárosi vonat rövidítéséből ered.

Elindult az első emeletes motorvonat a Nyugatiból
Elindult az elsőemeletes motorvonat a Nyugatiból
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A vonat képes rövid ideig, néhány percig akár hatezer kilowatt fölötti teljesítményt is leadni, amivel megelőzhet más vonatokat rövid kiépítésű expresszvágányokon. A Svájci Szövetségi Vasutak 2010-ben állította forgalomba az első példányokat, azóta több országban is használják különböző elővárosi, távolsági, három-, négy- vagy hatrészes kivitelben. Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára a Nyugati pályaudvaron tartott sajtótájékoztatón azt mondta: 2020 valódi korszakhatárt jelent a vasúti közlekedésben, tavasztól fokozatosan állnak forgalomba az emeletes motorvonatok a legforgalmasabb hazai vasútvonalakon, a ceglédin és a vácin. Emlékeztetett arra, hogy a MÁV-Start 2017 áprilisában kötött nyolc évre szóló keretmegállapodást a gyártó Stadler céggel negyven, hatszáz ülőhelyes KISS elővárosi villamos motorvonatra. A negyven motorvonat több mint kétszázmilliárd forintba került, a vasúttársaság így huszonnégyezer új ülőhelyet kínálhat az utazóknak.

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom