Gazdaság

A Wizz Air törli Budapest és Oslo közötti járatait

A Wizz Air - március 16. és április 3. között - törli a Budapest-Oslo járatait, mert a norvég hatóságok új intézkedéseket vezettek be a koronavírus-járvány terjedésének megfékezésére - közölte a légitársaság pénteken.

A Wizz Air törli Budapest és Oslo közötti járatait
A Wizz Air gépe
Fotó: Pixabay

Az érintett járatokra foglalással rendelkező utasokat a lehető legkorábbi időpontban automatikusan tájékoztatják a törlésekről, ha a jegyüket a wizzair.com honlapon vagy a légitársaság mobilalkalmazásában vásárolták meg.

Az érintett utasok WIZZ számlájára automatikusan jóváírják a viteldíj összegének 120 százalékát, vagy kérhetik a viteldíj visszatérítését is, ami azonban valamelyest hosszabb időt vesz igénybe. A bankszámlára vagy bankkártyára való visszautalás lépéseiről külön e-mailben küld tájékoztatást a légitársaság. Az utóbbi opciót választók az eredeti viteldíj 100 százalékát kapják vissza.

A légitársaság azt kérte, hogy azok az utasok, akik utazási irodán vagy online utazási irodán keresztül vették a jegyüket, lépjenek kapcsolatba az utazási irodával, hogy tájékozódjanak a lehetőségeikről.

40 millió eurós a kár március végéig

A Wizz Air március végéig 40 millió euró kárt szenved el a koronavírus-járvány miatti keresletcsökkenés és a repülési tilalmak miatt, de várhatóan júliustól ismét teljes kapacitással üzemelhet a magyar hátterű diszkont légitársaság - mondta Váradi József vezérigazgató pénteken az MTI-nek.

Tájékoztatása szerint a Wizz Air jelenleg a tervezetthez képest 20 százalékkal kevesebb járatot üzemeltet, a 121 gépes flottából 10 ideiglenesen nem repül, emiatt csökkenteni kellett az aktív állomány létszámát is: néhány pilótát, légiutas-kísérőt szabadságra küldtek, de senkit nem bocsátottak el.

A társaság számításai szerint áprilisban is a mostanihoz hasonló helyzet lesz, naponta akár többször is változhat, hogy mely járatokat tudják a szabályok folyamatos változása miatt elindítani. Májustól azonban megkezdődhet a járatok újraindítása, és júliusban már a korábban betervezett, normál menetrend szerint közlekedhetnek a járatok.

Váradi József közölte: február elejétől március végéig 40 millió eurós kár érheti a légitársaságot, a bevételkiesés pedig ennél is magasabb, de a kevesebb járattal a költségek is csökkennek. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a Wizz Airnek 1,5 milliárd eurós szabad készpénzállománya van, így anyagi helyzete stabil.

A légiközlekedés helyzetéről azt mondta, biztosan lesznek még a Flybe után légitársaságok, amelyek be fognak csődölni, ezt a helyzetet azok a cégek tudják túlélni, amelyeknek jó a likviditásuk. A Wizz Air - mint mondta - lehetőséget is lát ebben a helyzetben: megkezdték a tárgyalásokat az Airbusszal, hogy korábban átvehessék rendelés alatt álló gépeiket, és folyamatosan figyelni fogják az akvizíciós lehetőségeket is.

Kapcsolódó írásaink