Gazdaság

Felpöröghet az agglomerációs lakáspiac a Déli Körvasút projekt miatt

Ingatlanár-növelő összehangolt közlekedés

Új megállókat, sűrűbben közlekedő vonatokat és az agglomerációból ingázók mellett a fővárosban közlekedők kényelmét is szolgáló fejlesztést ígér a Budapesti Fejlesztési Központ nemrég bemutatott elképzelése, a Déli Körvasút projekt.

Az OTP Ingatlanpont szakértői szerint a javuló tömegközlekedési lehetőségek, a várhatóan mérséklődő autóforgalom és a tisztább környezet élénkülő keresletet és így növekvő árakat is eredményezhet az érintett agglomerációs települések ingatlanpiacán. „A [kapacitást is bővítő] fejlesztés eredményeként a Biatorbágy–Népliget útvonalon 5-10, Kelenföld és Pécel között 15-20 percet nyernek a tömegközlekedést választók, és ez az időnyereség a változásokra érzékenyen reagáló ingatlanpiacon is minden bizonnyal le fog csapódni. A kiszámítható, gyors közlekedés feltételeinek biztosítása egyértelműen élénkíti a keresletet az agglomerációban, az ármozgásokat ugyanakkor ma még nehéz volna számszerűsíteni, hiszen ezek számos egyéb tényezőtől is függnek. Tavaly a példaként felhozott Biatorbágyon 495 ezer, Pécelen 342 ezer forint volt az eladott ingatlanok átlagára négyzetméterenként, ami idén, de különösen a körvasút megépülése után tovább nőhet. Hasonló folyamatok indulhatnak el a többi érintett agglomerációs településen is” – fogalmazott közleményében Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője. A Déli Körvasút szorosan összekapcsolódik a koncepció súlypontjának számító, Déli Városkapu néven bemutatott állami projekttel. Az ebben tervezett beruházások helyszíne a Rákóczi hídtól délre, a Duna és a Soroksári út mentén, és a Csepel-sziget északi részén fekvő terület. A fejlesztési elképzelések között szerepel a közlekedési infrastruktúra megújítása, azon belül a kötöttpályás rendszerek – HÉV, metró, vasút, villamos – elemeinek bővítése és összekapcsolása.