Gazdaság

Taroltunk a nemzetközi versenyeken

A kis pincészeteknek a fokozatosság elvét érdemes betartaniuk, a kóstoltatások növelhetik a borászatok népszerűségét

A bormarketingnek elsősorban az ország imázsára és a nemzetközi eredmények felmutatására kell összpontosítania. Utóbbiban nincs hiánya Magyarországnak, ugyanis összesen tizenhat aranyérmet hoztak haza termelőink a megméretésekről.

Taroltunk a nemzetközi versenyeken
Kedvez a marketingnek a személyes benyomás és a közvetlenség
Fotó: MH/Bodnár Patrícia

Folyamatosan jönnek fel a fiatal borászatok, ugyanakkor nagyon szegényes a hazai piac, ezért több szegmenst kell megcélozgatnunk – közölte lapunkkal Polgár Zoltán, a villányi Polgár Pincészet tulajdonosa. Említette, fontos a gasztronómia, és ezzel Villány élni tudott. Ezt jól jelzi, hogy a kicsiny falu panziói rendre megtelnek. Ezenkívül a marketingnek elsősorban a személyes benyomás, a közvetlenség kedvez – mondta Polgár Zoltán. A Magyar Hírlap kérdésére elmondta, a Bor.hu – akárcsak a többi médiafelület – alkalmas arra, hogy segítsen a magyar borok külföldi népszerűsítésében, amelyből a kisebb pincészetek profitálhatnak a leginkább.

Összesen tizennégymillió palac­kot értékesít a vállalat évente, és ebből 95 százalék betétdíjas palackban kerül forgalomba – válaszolta lapunknak Varga Máté Péter, a Varga Pincészet ügyvezető-tulajdonosa. Lapunk kérdésére azt mondta, a magyar borok minőségének elismerését jól jelzi, hogy nemzetközi versenyeken összesen tizenhat aranyérmet szerzett hazánk tavaly, valamint több rekordot is felállított, hiszen egy versenyről három kategóriában még senki nem szerezte meg az első helyet. Ezt a sikert tovább fokoztuk azzal, hogy míg Brüsszelben két, a berlini Wine Trophy versenyről hat arannyal tértek haza a magyar borászatok, amely szintén rekordnak számít. Ezért meggyőződésem, hogy az eredmények felmutatásával és az országimázs fejlesztésével népszerűsíthető a magyar bor – tette hozzá Varga Máté Péter.

Mi a borkóstoltatásokban hiszünk, mivel a bort csak kóstoltatás után lehet eladni – fejtette ki lapunknak Barta Éva, a tolcsvai Paangold Pincészet export-szaktanácsadója. Kis borászat az övék, de Kínába, Hollandiába és Németországba is exportálják termékeiket. Mint mondta, nagyon fontos a lépésről lépésre haladás, hiszen például a pincészetnek kezdetben a külföldön tartózkodó közeli ismerősök, barátok segítettek a termékek más országokba való eljuttatásában, később pedig a nemzetközi borkiállításokon való részvételt helyezték előtérbe. Jelen voltak a londoni Furmint Februáron a hónap elején, március közepén pedig a világ legjelentősebb borkiállítása, a düsseldorfi ProWein lesz a következő állomás. A boreseményeken történő megjelenés azért is nagyon fontos egy kezdő termelő számára, mert az érdeklődők az újdonságot keresik, szeretnek nyitni új ízvilágok felé. Ez a külföldi kereskedők számára is kiemelt, hiszen új, sajátos borokkal versenyben tudnak maradni a nagy pincészetekkel szemben – fogalmazta meg a szaktanácsadó.

Kapcsolódó írásaink

Hazai borkultúra a turizmus útján

ĀA hivatalos weboldal alkalmas lesz arra, hogy például egy külföldi sommelier vagy iskolai oktató is néhány kattintással megszerezze a szükséges tudásanyagot