Gazdaság
Hazai borkultúra a turizmus útján
A hivatalos weboldal alkalmas lesz arra, hogy például egy külföldi sommelier vagy iskolai oktató is néhány kattintással megszerezze a szükséges tudásanyagot

A Bor.hu nemcsak a magyar bornak, de a hazai borturizmusnak is hivatalos oldala – válaszolta a Magyar Hírlap megkeresésére Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség kiemelt vezető szakértője. Ismertette, a honlap létrehozásánál figyelembe vették a mai kor elvárásait. Egyrészről az oldalnak teljesnek és strukturáltnak kell lennie, tehát egy olyan felület kialakítására volt szükség, ahol az oldallátogató a lehető legrövidebb idő alatt minden alapvető információt megtalál a magyar borról, borvidékeinkről. Másrészről ezeknek az információknak naprakésznek és vonzónak kell lenniük. A Bor.hu célközönsége nagyon széles, igazodva a magyar bor fogyasztói köréhez. Nem egyszerű feladat egyazon weboldallal megszólítani a borfogyasztók legújabb generációját, valamint az idősebb, tradicionálisabb borszeretőket. A Bor.hu folyamatosan frissülő tartalmakból és ezekhez kapcsolódó látványos képanyagból építkezik, a magyar bor és borvidékeink legszebb, legvonzóbb arcát tárja a látogatók elé. Emellett a magyar borvilággal kapcsolatos friss híreket is közöl, valamint a közelgő boros eseményekről is tájékoztatást ad, hiszen fontos a folyamatos interakció fenntartása. Az oldal hiánypótló eleme egy komplex borászatkereső, amely lehetőséget ad minden magyar borászatnak az oldalon való megjelenésre. A borászatokra a látogatók a borturizmus szempontjából hasznos szűrők segítségével rákereshetnek, de az interaktív térképen is megtalálhatják következő utazásuk helyszínét.
Hosszú távú cél tehát, hogy a Bor.hu a magyar bor iránt érdeklődők kiinduló webfelülete legyen – hasonlóan egy átfogó turisztikai portálhoz. A Bor.hu folyamatosan fejlődik, bővül. A fejlesztés részét képezi az idegennyelvű változatok elindítása is, melyek közül az első természetesen az angol lesz. A weboldal mindenképpen hiánypótló, hiszen nem létezik ma olyan angol nyelvű portál a magyar borról, amely ilyen széles spektrumát mutatná be folyékony kulturális örökségünknek. Sokan keresik meg a Magyar Turisztikai Ügynökséget különböző médiumoktól, szakmai fórumoktól, hogy az ügynökség biztosítson számukra információkat, térképeket, statisztikákat, fotókat a magyar borágazatról. A Bor.hu ezt az igényt is figyelembe véve letölthető anyagokat is fog tartalmazni, így például egy külföldi sommelier vagy boriskolai oktató is néhány kattintással megszerezheti a szükséges tudásanyagot. Tájékozódhat borvidékeink klímájáról, a talajadottságokról, szőlőfajtákról, borkészítési szokásokról, lementhet térképeket, kiadványokat, prezentációkat. Mint a marketing számos területén, az ügynökség a magyar bor esetében is használja a versenytárselemzés eszközeit.
Ausztria jó példa a szervezettségre, alaposságra, de számos más boros ország is mintaként szolgál a Magyar Turisztikai Ügynökség számára. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy megismételhetetlenek vagyunk – borban pedig különösen, így arra kell törekedni, hogy ezt az egyediséget domborítsuk ki. Szeretnénk megmutatni, hogy a magyar borok világszínvonalúak, csúcsminőséget képviselnek. Feladatunk marketingkommunikációs eszközökkel támogatni Magyarország pozíciójának megerősítését a világ bortérképén. A tavaly létrehozott Magyar bor – Személyesen márkakoncepció egységes megjelenést és kommunikációt jelent a fogyasztók felé belföldön és külföldön egyaránt, kifejezi a magyarok évezredes, személyes viszonyát a magyar borral – hívta fel a figyelmet a vezető szakértő.
A Magyar Hírlap kérdésére, miszerint tervez-e a Magyar Turisztikai Ügynökség olyan intézkedéseket, amelyek segítségével a borászok válláról leveszik a terhet, Gál Zsombor azt válaszolta, a borászatok számára a Bor.hu-n való profiloldal létrehozása egy újabb lehetőséget jelent a megjelenésre. Egy ingyenes opcióról van szó, mellyel minden borászat belátása szerint élhet. Véleménye szerint az ágazat alapvető célja, hogy minél többen regisztráljanak annak érdekében, hogy a Bor.hu teljes körű információkkal szolgáljon az érdeklődők részére.
Tapasztalatok szerint nagyon sokan jelentkeznek az oldalra való felkerülés érdekében. A profiloldal frissítését évente tervezik, ekkor a Magyar Turisztikai Ügynökség kiértesíti a borászatokat a naprakész információk feltöltésének esedékességéről. Természetesen az ügynökség minden segítséget megad ahhoz, hogy ez sikeresen megtörténjen – tette hozzá Gál Zsombor.
Bezáródó kiskapu, hatósági mustfokmérés országszerte
A rendszerváltozás óta a harmadik bortörvény készül – mondta a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára
az M1 szombat reggeli műsorában. Brazsil Dávid elmondta: az agrártárcával közösen olyan központi adatbázist kívánnak létrehozni, amelyben naprakész adatok lesznek. Mint elhangzott, Nagy István agrárminiszter szerint az új törvénnyel a jelenlegi kiskapuk bezárása is céljuk. Brazsil Dávid hozzátette: a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa már tavaly lépéseket tett egy kiskapu bezárására, hivatalos hatósági mustfokméréséket végeztek, annak eljárásrendjét a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közösen dolgoztak ki. Ezt szeretnék idén az ország minden borvidékére kiterjeszteni. A cél az, hogy legyenek mustfokhatárértékek, így a jelenlegi önbevallást jobban tudják ellenőrizni. (PGI)