Gazdaság

Országosan növekszik az úthálózat

Sopronba és Egerbe is gyorsabban juthatunk el,és a határt is újabb szakasz éri el

A beruházások révén tizennégyre emelkedik azon megyeszékhelyek száma év végére, amelyek elérhetőek lesznek gyorsforgalmi úton.

Országosan növekszik az úthálózat
Cél, hogy fél órán belül minden településről elérhető legyen egy négysávos út
Fotó: MH/Katona László

Idén is tovább folytatódnak a gyorsforgalmi útépítések, 2020-ban összesen közel négyszázmilliárd forint értékben, mintegy 160 kilométeren – egészen pontosan 166,5 kilométeren – fejeződnek be közúti nagyprojektek. Az első beruházás átadása a jövő hónapban várható, az épülő M76-os gyorsforgalmi úton egy másfél kilométeres, 2x2 sávos út építését fejezik be a kivitelezők Zalaegerszeg térségében. Ugyanígy az M76-oson Balatonszentgyörgy és az M7-es autópálya között épül egy 5,6 kilométer hosszú gyorsforgalmi szakasz, amelynek átadása júliusban várható. A Komáromi Duna-híd átadása májusban esedékes, az új átkelő hatszáz méter hosszú lesz, és ehhez épül hazai oldalon az 1,3 kilométer hosszú csatlakozó útszakasz.

A nyáron jelentős átadások lesznek. Mint arról beszámoltunk, a múlt héten pénteken adta át a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az M4-es autóút harminc kilométer hosszú szakaszát Üllő és Albertirsa között. A beruházás folytatásaként júniusra épül meg a Cegléd és Abony közötti, 17,6 kilométeres útszakasz: ebből hat kilométer a 2x2 sávos átépítés, és 11,6 kilométer az új nyomvonalú autóút. Az M4-es a magyar–román határ környékén is épül, júliusban készül el az új, 26,5 kilométer hosszú autóút Berettyóújfalu és Nagykereki (országhatár) között. Szintén nyárra valósul meg Eger bekötése az országos gyorsforgalmi hálózatba: az M25-ös autóút két üteme – hét illetve hét és fél kilométer – júniusban készül el az M3-as autópálya és Andornaktálya között. A főváros közelében zajlik az M0-s autóút déli szakaszának bővítése, itt decemberre az M6-os és az 51-es főút között a jobb pálya három sávja lesz betonburkolatú 11,5 kilométer hosszúságban. Szintén év végére, decemberre valósul meg Sopron bekötése. Az M85-ös Csorna és Fertőrákos között négy ütemben épül, ezek hossza 57,4 kilométer.

A beruházások révén tizennégyre emelkedik azon megyeszékhelyek száma év végére, amelyek be lesznek kötve a gyorsforgalmi úthálózatba. Ezen felül a fennmaradó irányokba is zajlik már a kivitelezés, így Békéscsaba, Kaposvár, Szolnok, és Zalaegerszeg is be lesz kötve a gyorsforgalmi úthálózatba. Az idei év végére hét olyan autópálya illetve autóút lesz az M4-es elkészültével, amelyik eléri az országhatárt. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium célja, hogy az ország bármely településéről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos útszakasz. A gyors ütemben zajló közúti fejlesztésekkel ez az elvárás a települések mintegy kétharmada és a lakosság 86 százaléka esetén teljesül idén.

Kapcsolódó írásaink

Lendületben az autópályák építése

ĀFontos nagyvárosok kerültek, illetve kerülnek be a gyorsforgalmi úthálózatba, és új csomópont létesült az észak-balatoni térség jobb megközelíthetősége érdekében