Gazdaság
Országosan növekszik az úthálózat
Sopronba és Egerbe is gyorsabban juthatunk el,és a határt is újabb szakasz éri el

Idén is tovább folytatódnak a gyorsforgalmi útépítések, 2020-ban összesen közel négyszázmilliárd forint értékben, mintegy 160 kilométeren – egészen pontosan 166,5 kilométeren – fejeződnek be közúti nagyprojektek. Az első beruházás átadása a jövő hónapban várható, az épülő M76-os gyorsforgalmi úton egy másfél kilométeres, 2x2 sávos út építését fejezik be a kivitelezők Zalaegerszeg térségében. Ugyanígy az M76-oson Balatonszentgyörgy és az M7-es autópálya között épül egy 5,6 kilométer hosszú gyorsforgalmi szakasz, amelynek átadása júliusban várható. A Komáromi Duna-híd átadása májusban esedékes, az új átkelő hatszáz méter hosszú lesz, és ehhez épül hazai oldalon az 1,3 kilométer hosszú csatlakozó útszakasz.
A nyáron jelentős átadások lesznek. Mint arról beszámoltunk, a múlt héten pénteken adta át a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. az M4-es autóút harminc kilométer hosszú szakaszát Üllő és Albertirsa között. A beruházás folytatásaként júniusra épül meg a Cegléd és Abony közötti, 17,6 kilométeres útszakasz: ebből hat kilométer a 2x2 sávos átépítés, és 11,6 kilométer az új nyomvonalú autóút. Az M4-es a magyar–román határ környékén is épül, júliusban készül el az új, 26,5 kilométer hosszú autóút Berettyóújfalu és Nagykereki (országhatár) között. Szintén nyárra valósul meg Eger bekötése az országos gyorsforgalmi hálózatba: az M25-ös autóút két üteme – hét illetve hét és fél kilométer – júniusban készül el az M3-as autópálya és Andornaktálya között. A főváros közelében zajlik az M0-s autóút déli szakaszának bővítése, itt decemberre az M6-os és az 51-es főút között a jobb pálya három sávja lesz betonburkolatú 11,5 kilométer hosszúságban. Szintén év végére, decemberre valósul meg Sopron bekötése. Az M85-ös Csorna és Fertőrákos között négy ütemben épül, ezek hossza 57,4 kilométer.
A beruházások révén tizennégyre emelkedik azon megyeszékhelyek száma év végére, amelyek be lesznek kötve a gyorsforgalmi úthálózatba. Ezen felül a fennmaradó irányokba is zajlik már a kivitelezés, így Békéscsaba, Kaposvár, Szolnok, és Zalaegerszeg is be lesz kötve a gyorsforgalmi úthálózatba. Az idei év végére hét olyan autópálya illetve autóút lesz az M4-es elkészültével, amelyik eléri az országhatárt. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium célja, hogy az ország bármely településéről harminc percen belül elérhető legyen egy négysávos útszakasz. A gyors ütemben zajló közúti fejlesztésekkel ez az elvárás a települések mintegy kétharmada és a lakosság 86 százaléka esetén teljesül idén.