Gazdaság

Éjszaka is dolgoznak az útfenntartók

Csak ütközéscsillapítóval felszerelt járművek védelmében lehet munkát végezni, nincs kézi forgalomirányítás, és speciális sorvillogót alkalmaznak a munkatársak

A forgalom növekedése miatt az éjszakai munkavégzésekre is nagyobb figyelmet fordít a gyorsforgalmi utakon a Magyar Közút Nonprofit (MK) Zrt., ehhez viszont jelentős beruházásokat kellett megvalósítani.

Éjszaka is dolgoznak az útfenntartók
Az esti munkavégzésnél a legfontosabb szempont a dolgozók biztonsága
Fotó: MH

A gyorsforgalmi úthálózaton az elmúlt években folyamatosan, dinamikusan nőtt a forgalom, így főleg a Budapesthez közeli gyorsforgalmi útszakaszokon rendkívül nehézkessé vált a korlátozással járó munkavégzések lebonyolítása. Ezért az MK Zrt. 2017 óta folyamatosan növeli azon tevékenységek körét és mértékét, amelyeket éjszaka is el lehet végezni. A társaság munkatársai tavaly összesen mintegy 13 ezer munkaórát teljesítettek éjszakai műszakokban az állami gyorsforgalmi utakon. Mint azt az MK vezetése tegnap hírül adta, céljuk, hogy fokozatosan növeljék azon tevékenységek körét és volumenét, amit az esti, illetve éjszakai órákban is elvégezhetnek a cég dolgozói az autópályákon.

Az éjszakai munkavégzés fokozásához lényeges beruházásokat kellett megvalósítani, leginkább a közlekedésbiztonság területén azért, hogy az utakon dolgozókat megvédjék, illetve az esti órákban közlekedők figyelmét felhívják a munkavégzésre. A hagyományos forgalomelterelési előírásoknál szigorúbb szabályokat kell alkalmazni, így csak ütközéscsillapítóval felszerelt járművek védelmében lehet munkát végezni, nincs kézi forgalomirányítás, a terelőtábláknál vagy terelőkúpoknál speciális sorvillogó használata szükséges.

A munkaterületen dolgozók speciális egyéni védőeszközöket használnak, mint pél­dául a fejlámpával ellátott munkavédelmi sisakok, melyek nemcsak elöl világítanak, a munkát segítve, hanem hátul is piros fényt bocsátanak ki, továbbá LED-lámpákkal felszerelt láthatósági mellényt viselnek.

Az MK szakemberei a munkavédelmi előírásoknak megfelelő minimális megvilágítási értékek biztosításához fényballonokat vagy fénytornyokat alkalmaznak. Idén speciális forgalomtechnikai eszközszállító kisteherautókat és hozzá kapcsolható forgalomterelő utánfutókat vásárol az MK, amelyeken változtatható jelzésképű táblákat, valamint humánerőforrás beavatkozása nélkül kihelyezhető, vezérelhető, majd begyűjthető egységeket lehet elhelyezni.

Teherautók és buszok ellenőrzése

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium munkatársai a magyar emberek biztonsága érdekében 2020-ban is folytatják a közlekedésbiztonsági ellenőrzéseket az utakon. Az év első, ma kezdődő háromnapos akciójában elsősorban a teherautók és buszok műszaki állapotát vizsgálják – jelentette be tegnap Schanda Tamás, a tárca parlamenti államtitkára. A politikus a távirati iroda beszámolója szerint ismertette: az ellenőrzések középpontjában az úgynevezett menetíró készülékek lesznek, így kiemelt figyelmet fordítanak a napi, heti és kétheti vezetési idők, illetve a napi és heti pihenőidők betartására, valamint arra, hogy manipulálták-e a tachográfot. Schanda Tamás felhívta a figyelmet arra is, hogy a személyszállító járművek esetében a világítóberendezéseket, biztonsági öveket, ablaktörlőket, a vésznyitó- és tűzoltó készülékeket, illetve
a gumiabroncsok állapotát ellenőrzik.
(PGI)

Kapcsolódó írásaink

Megépült Ceglédig a gyorsforgalmi út

ĀAz M4-es valamennyi szakasza vagy kivitelezés, vagy előkészítés alatt áll, idén nyáron elkészül az Abonyig tartó, illetve a Berettyóújfalu és Nagykereki közötti rész

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom