Gazdaság
Népszerű diszkontok
A hazai kiskereskedelemben több mint tizenhétezer bolt működik

Nem veszít lendületéből a hazai kiskereskedelem, 2019. január és december között élelmiszerekre kétezermilliárd forintot költöttünk, ami hétszázalékos értékbeli növekedés 2018-cal szemben – derült ki a Nielsen piackutató tegnapi, lapunkhoz eljuttatott közleményéből. Értékben változatlan a top kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt; az utóbbi két kategória átlagon felül nőtt. Egyik évről a másikra megduplázta értékbeli forgalmát a probiotikus tejital, ám az ízesített tejek majd kilencvenszázalékos értékbeli forgalomnövekedése is figyelemre méltó. A két említett kategória forgalma mennyiségben a másfélszeresére nőtt. Az értékesített élelmiszerek hetven százaléka gyártói márkás – mutat rá a felmérés.
A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől, hatszázalékos. A lista élén továbbra is a mosószer áll, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő. Az arcmaszkok és háztartási tisztító kendők értékesítésének lendülete továbbra is kitart – ismerteti a közlemény. Megjegyzi azt is, minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok. A saját márkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom csaknem egyötödét teszik ki.
„A magyar fogyasztók bizalma alulról súrolja az európai átlagot (86 pont), 78 ponton állt 2019 végén. A fogyasztók csaknem harmada jó/kiváló költési hajlandóságot mutat” – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen ügyvezető igazgatója. Hozzátette, régóta kitart a hazai kiskereskedelem lendülete: rendre Európa élbolyában végez.
A hazai kiskereskedelem boltszámát tekintve több mint tizenhétezer egységből áll. Ami a csatornák értékbeli összforgalomból kivett részesedését illeti, huszonhét százalékkal a diszkont őrzi vezető szerepét a bolttípusok között.