Gazdaság

Közösségformálás utazásszervezéssel

Egy rakétasebességgel változó online világban kell az emberközpontú turisztikai igényeket a magasszintű ügyfélélménnyel, automatizált működéssel és új megoldásokkal kiszolgálni

Alig indult el az idei év, máris új ötleteket hozott a piacra. A magyarok, mint mindig, jeleskednek az innovációban. Egy kifejezetten utasbarát lehetőséget fejlesztett két informatikai és egy turisztikai szakember, amely már elérhető azok számára, akik elégedetlenek az utazási irodai oldalak lehetőségeivel, és a foglalás során átláthatóságot és az útitársakkal több kommunikációt várnak el. A Travelhood Kft. társalapító-ügyvezetőjével, Jávorkai Péterrel beszélgettünk startupcégük új fejlesztéséről, amit önerőből valósítottak meg.

Közösségformálás utazásszervezéssel
Jávorkai Péter: Közös felületen jelenik meg az értékesítés a közösségi funkciókkal
Fotó: MH/Purger Tamás

– Egy barátságos technikai vívmánnyal hoznak személyességet az utazásba a digitalizáció korában. Hogy kell ezt elképzelni?

– A Travelhood™ innovatív közösségi utazási platformja a Facebook-profillal regisztrálók számára lehetővé teszi nemzetközi utazási csomagok foglalását, valamint egyidejűleg utazási közösségek létrehozását, és az azokon belüli kommunikációt. Utazásszervező és egyben -közvetítő startupcégünk fejlesztése lehetőséget ad a felhasználóknak, hogy együtt utazzanak, új kapcsolatokat építsenek, és felfedezzék a világot.

– A közösségi foglalási oldal segítségével szerezhetünk útitársakat?

– Utazni mindenki szeret, de nem mindenkinek van hozzá társasága, vagy éppen a meglévő társaságukkal, családjukkal nehézkes az út megszervezése a túl sok különböző felület miatt, amik ahhoz kellenek, hogy az utasok megtalálják a megfelelő utat, és arról egymás között kommunikáljanak is. Emellett sokan tartanak utazás előtt a sok ismeretlen tényezőtől, hiszen az az egy vagy két hét, amit az évben külföldön töltenek, szeretnék, ha jól és zökkenőmentesen telne, valódi emlék maradna. A nyaralást számos tényező befolyásolja: az úti cél kiválasztása, a szállás minősége, a szervezés, az információk áramlása az útitársak között, és nem utolsósorban a társaság. Ezekhez nyújtunk segítséget az oldalunkkal.

– Az oldalon lefoglalhatjuk az utazást, és egyidejűleg útitársakat is választhatunk?

– A weboldalunkon válogatott, minőségi magyar utazási irodák és egyéb szervezők utazási ajánlatai között lehet böngészni. Minden szezonra összeválogatunk, majd úttípus és más szempontok szerint rendezve megjelenítünk több száz érdekes, ár-érték arányban kiváló utat a legjobb utazásszervező irodák kínálatából. Bárki foglalhat nálunk klasszikus üdülést, szilveszteri utakat, egzotikus utazásokat, síutat, és portfóliónkat hamarosan az utazási irodák kínálatában nem szereplő, többek között extrémsportutazásokkal is színesítjük: kite-, szörf-, snowboard-, búvár- és egyéb izgalmas utakhoz is lehet csatlakozni nemsokára oktatói kísérettel.

– Hogyan formálódik a közösség?

– Az útjainkon résztvevők listája – önkéntes alapon – nyilvános, egy kis Facebook-profilkép és a keresztnév megjelenítése erejéig, ami segít abban, hogy mindenki a számára legszimpatikusabb csapathoz tudjon csatlakozni. Az út üzenőfalán még indulás előtt kapcsolatba lehet kerülni az útitársakkal, le lehet beszélni a reptéri találkozást, egyeztetni lehet a programokról, és az utasok napi e-mail-összefoglalót is kapnak az útjukkal kapcsolatos fejleményekről. Az utat bárki megoszthatja a Facebookon, vagy meghívhatja rá a barátait Messengeren keresztül, a közösségi járműmegosztás-funkció pedig segít az odajutás megszervezésében.

– Miben új a fejlesztés, és mit várnak a bevezetésétől?

– A Travelhood az egyetlen olyan online utazási platform a piacon, amely integrált módon az értékesítést és a közösségi funkciókat egyidejűleg lehetővé teszi. A közösségi utazás ötlete, a szolgáltatás formája, könnyű használata, valamint a közösségimédia-marketing együttesen tudja sikeressé tenni a terméket. Várakozásaink szerint az oldal rövid időn belül akár sok tízezer utazó foglalását teheti majd könnyebbé, színesebbé és szórakoztatóbbá itthon, és a piaci reakciók függvényében mielőbb szeretnénk a nemzetközi piacra is kilépni.

– Mennyibe kerül a felhasználóknak a szolgáltatás használata?

– A regisztráció ingyenes, az utazásszervezők útjait a kötelező listaárakon áruljuk mi is, a foglalás során viszont az utasoknak az adott utazás árán kívül extra költségük nincs, tehát az egyedi, közösségi szervezési funkciókat ingyenesen hozzáadott értékként kapják.

– Mire volt szükség a termék bevezetéséhez, mennyi ideig dolgoztak rajta?

– A közösségi utazás ötletét kreatív és fejlesztési vezetőnk, alapítótársam, Havasi Tamás találta ki még évekkel ezelőtt. A megvalósítást és a bevezetést rengeteg egyeztetés, és hosszú informatikai-turisztikai munka előzte meg, a jelenlegi verzió kifejlesztése több koncepció-finomítás után több mint két évet tett ki, szenior fejlesztőnk és üzlettársunk, Bencz Lajos és a fantasztikus szakmai csapatunk áldozatos munkájával.

– Mit tudnak kínálni az utazás-szervezőknek?

- Utazásközvetítőként együttműködést kínálunk minden megbízható utazásszervezőnek, akinek árualapja elérhető az általunk integrált utazási irodai rendszerben, és elfogadja a munkafolyamatainkat. Másfelől a Travelhood közösségi foglalási megoldásaival, valamint új értékesítési és marketingcsatornájával lehetőséget nyújt az utazásszervezőknek, hogy azokat az értékes, új csoportokat is megcélozhassák, akik korábban nem utazási irodán keresztül foglalták utazásaikat.

– Jelenleg milyen utak érhetőek el az oldalon?

– Három nagy magyar utazási iroda szezonális kínálatával indítottuk az oldalt a jelenlegi „soft opening”, azaz bevezető időszakban, emellett már fent vannak a kizárólag nálunk megtalálható síszállások is. A tervek között szerepel a közvetített utazásszervezői kör bővítése-színesítése, és jelenleg is fejlesztés alatt áll rengeteg egyéb ötlet, amelyekről még korai lenne beszélni.

– Egész életében a turizmus területén dolgozott, több szegmensét körbejárta a szakmának. Mennyire más az a munka, amibe most belevágott, mint amelyeket korábban végzett?

– Sok tekintetben nagyon más ez a munka, mint amivel eddigi pályafutásom során a turizmus-vendéglátás éttermi, légi közlekedési, szállodai és utazási irodai területein találkoztam. A legtöbbet, közel húsz évet a beutaztatásban dolgoztam, most pedig a másik oldalon, a kiutaztatásban találtam meg azt a szakmai kihívást, ami számomra igazi megújulási lehetőséget, sok tanulást és látótérbővítést hozott. A legérdekesebb az, hogy egy rakétasebességgel változó és bonyolult online világban kell a természetéből fakadóan emberközpontú turisztikai igényeket a legmagasabb szintű ügyfélélményt jelentő, automatizált működéssel és új megoldásokkal kiszolgálni. Ez pedig már nem a jövő, hanem a jelen zenéje.

Kapcsolódó írásaink

A hazai turizmust is sújtja a koronavírus

ĀÉves szinten a kínai turisták 430 ezer vendégéjszakát töltenek nálunk, a teljes forgalom mintegy hat százalékát adták az ázsiai országból érkezett látogatók