Gazdaság
Marketing nélkül nincs jó agrárium
A mezőgazdaságban a siker kulcsát a változó fogyasztói igényekhez történő igazodás jelenti
Az online világ legnagyobb kérdőjele a hitelesség – mondta tegnap Ondré Péter, az Agrárminisztérium alá tartozó Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója a budapesti Hungexpón. Az AGRÁRmashEXPO és Agrárgépshow rendezvényen megtartott konferencián kiemelte, az AMC nagyot tudott előrelépni a közösségi felületen, a weboldalfejlesztésen, amelyek elengedhetetlenek voltak a hitelt nyújtó kampányok széleskörű terjesztéséhez.
Totth Gedeon, az Agrár- és Élelmiszermarketing Tagozat vezetője felhívta a figyelmet, hogy bár Németország indította el az agrármarketing fogalmát, a hazai mezőgazdasági marketing is elért már eredményeket, hiszen a világ legjobb marketingkönyvét magyar szerző, Tomcsányi Pál írta Piacos kertészet címmel még 1973-ban. Ugyanakkor a marketing egy nagyon tág szakterületet fed le, mivel ennek a minőségét maga a termékcsomagolás is meghatározza. Ezért a siker kulcsát a változó fogyasztói igényekhez történő igazodás jelenti.
Milics Gábor, a Magyar Precíziós Gazdálkodási Egyesület elnöke a budapesti Hungexpón kifejtette, az adatok ismerete az alapja a jó agrármunkának. Az agrárdigitalizáció a földi mért érzékelők használatával nyújt segítséget, nem pedig
a távvezérlés technológiájával. Ha ezt felismerjük, a digitalizáció hasznot nyújt a hátrány helyett – tette hozzá az elnök.
Együttműködés a Takarékbankkal
Új és fontos ágazatot képviselő szakmaközi szervezettel kötött együttműködési megállapodást a Takarékbank az AgroMash Expón. A Takarékbank és a FruitVeB Magyar Zöldség- Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács a szerződés alapján nemcsak információ- és tapasztalatcserével, hanem tanácsadással, szakmai képzésekkel, piaci előrejelzésekkel is segíti a zöldség-gyümölcságazat hatékonyságának és versenyképességének javítását.
(DV)