Gazdaság

Bejött az autólízing

Fokozatosan nőtt az igény tavaly július óta az ajánlatok iránt

Emelkedik az igény a nagycsaládosok részéről az autóvásárlási lízingkonstrukciók iránt. A családok többsége hitelképesnek bizonyul.

Bejött az autólízing
A rendkívüli keresletet jól mutatja, hogy a kereskedők az eredetihez képest csak hosszabb szállítási határidőket tudnak vállalni
Fotó: MH/Katona László

A múlt év végére látványosan megugrott a nagycsaládosok autó­vásárlási programjában a lízing szerepe – közölte tegnap a Magyar Lízingszövetség. A tagvállalatok tavaly decemberben összesen 704 szerződést kötöttek új hétüléses autók­ra, vagyis napi átlagban huszonkettőt, a finanszírozott összeg pedig 1,94 milliárd forint volt, vagyis autónként 2,75 millió forintos finanszírozást nyújtottak a lízingcégek. A programban, mint ismert, a három- vagy többgyermekes családok új, minimum hétüléses személyautó vásárlásához kaphatnak ötvenszázalékos, legfeljebb 2,5 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatást.

Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta: a júliusi indulás óta eltelt hónapokban fokozatosan nőtt az igény a lízingkonstrukciókra. Júliusban és augusztusban még csak 115 lízingszerződést kötöttek a nagycsaládosok, novemberben már 440-et, majd decemberben több mint hétszázat. Utóbbi naponta átlagosan 35 szerződéskötést jelentett. Összesen a program júliusi indulása óta pedig 1818 lízingszerződés keretében 5,24 mil­liárd forinttal finanszírozták az érintett nagycsaládosok autóvásárlásait a lízingcégek. A rendkívüli keresletet a kereskedők bizonyos esetekben csak hosszabb szállítási határidőkkel tudják kielégíteni.

A főtitkár kiemelte, hogy bár december végéig 1818 szerződést kötöttek meg, további több mint ötszáz autó vásárlását már jóváhagyták a lízingcégek. Mint elmondta, a nagycsaládosok autóprogramjához köthető igényléseknél a családok túlnyomó többsége hitelképesnek bizonyul, a kérelmek csak igen kis hányadát kénytelenek elutasítani a lízingcégek. Közölte: a Magyar Lízingszövetség szakértői sikeresnek értékelik a cégek szerepét és folyamatosan egyeztetnek a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége és a kormány illetékesei­vel annak érdekében, hogy a program hosszú távon még sikeresebb legyen.

Kapcsolódó írásaink