Gazdaság

A legnagyobb italgyártó cég szerint az emberek még mindig a műanyagot akarják

A Coca-Cola fenntarthatósági vezetője a BBC-nek mondta el, hogy miért ragaszkodnak továbbra is a műanyaghoz. 

A legnagyobb italgyártó cég szerint az emberek még mindig a műanyagot akarják
Coca-Cola fenntarthatósági vezető: Azért nem mond le a műanyag palackokról a Coca-Cola, mert az emberek nem ezt kérik tőlük
Fotó: AFP/Paul Hennesy

Bea Perez a világ egyik legnagyobb műanyagszennyező cégének fenntarthatósági vezetője elmondta, hogy az emberek még mindig a műanyagot akarják, visszazárhatósága és könnyű súlya miatt. 

A davosi Világgazdasági Fórumom felszólaló Perez kiemelte, hogy a cég érzékeli a problémát, de a vásárlóik nagyobb része tart igényt a klasszikus műanyag palackokra, nem törődve a környezetszennyezéssel. Elmondta, hogy ha most változtatnának, azzal sok vásárló elidegenedne, ami meglátszódna a forgalmon is. 

A vállalat fenntarthatósági vezetője elmondása szerint a cég jelenleg is gondolkodik alternatívákon. Terveik szerint 2030-ra a palackjaik minimum a fele újrahasznosítható lesz. 

A cég bejelentése szerint 100 millió forintos beruházásának eredményeként éves szinten 600 tonnával kevesebb műanyagot használ majd fel, ami 24 millió PET palack súlyával egyenlő. A Forbes tavaly a világ legnagyobb műanyagszennyező cégeként a Coca-Colát nevezte meg, ugyanis évente nagyjából 3 millió tonna műanyagot gyárt le, ami  200 000 palackot jelent perceként. 



A Coca-Cola is megszólalt a Schobert Norbi ügyben

Schobert Norbert fitneszguru egy Facebook live videóban fejtegette, a nők és férfiak szexualitása közötti különbséget. A bejegyzésben azt taglalja, hogy azért mennek szét a házasságok, mert a nők nem fogynak vissza a szülés után, így a férjükben már nem ébresztenek vágyat. Erre reagált a Coca-Cola italgyártó cég a „Ha szereted, akkor minden formában megkívánod!” kampánnyal. 

Objektum doboz

A Coca-Cola cég reklámjellegű társadalmi szerepvállalására reagálva azonban egy szellemes grafika arra a tényre hívja fel szellemesen a figyelmet, hogy a világ legnagyobb műanyagszennyező cége, nagyon szívesen csatlakozik olyan témákhoz, amelyhez nincs feltétlenül köze. Míg a környezetszennyezéssel kapcsolatban - amelyben viszont ténylegesen óriási felelőssége van - azzal összefüggésben meg finoman szólva nem nagyon hallatja a hangját. 

Hurton Tamás formatervező művész, grafikus a Coca-Cola kampányára reagált
Hurton Tamás formatervező művész, grafikus a Coca-Cola kampányára reagált
Fotó: Hurton Tamás

Kapcsolódó írásaink

A magyarhirlap.hu weboldal sütiket (cookie) és különböző kódokat használ a megfelelő működés, elemzések készítése, a felhasználói élmény fokozása valamint az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállítása érdekében. Ezek használatát az Elfogadom gomb megnyomásával jóváhagyja. Bővebb információt az Adatkezelési Tájékoztatónkban talál.

Elfogadom