Gazdaság

Növekedtek a megtévesztő reklámok miatt kiszabott bírságok

Pénzbüntetés a csalóknak

Csaknem másfélszeresére emelkedett a versenyfelügyeleti bírság a bő négy éve kiszabott büntetéshez képest az Időskori Biztonság elnevezésű biztosítást népszerűsítő hirdetések miatt – derül ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lapunknak küldött tegnapi közleményéből.

A GVH mintegy ötvenmillió forinttal magasabb bírságot rótt ki a gibraltári székhelyű Red Sands Life Company (Europe) Limited biztosítótársaságnak és a reklámokat közvetítő 4Life Direct Kft.-nek, így az előbbi 88,5 millió forintot, utóbbi 61,5 millió forintot kénytelen fizetni a hivatalnak. A GHV 2015 decemberé­ben megállapított pénzbüntetése azért vált indokolttá, mert a két jogsértő cég megtévesztette az időskorú fogyasztókat 2012 decembere és 2015 májusa között. A reklámok azt a látszatot keltették, hogy a szolgáltatást a közvetítő vállalat nyújtja, nem pedig a gibraltári társaság. A megismételt eljárás szükségességének elsődleges oka, hogy az érintett termék sajátosságainak köszönhetően időközben nőttek a vállalkozások bevételei és azok aránya is változott, így megnőtt a bírság maximálisan kiszabható összege a négy évvel korábbihoz képest – tette hozzá a hivatal.