Gazdaság
Növekedtek a megtévesztő reklámok miatt kiszabott bírságok
Pénzbüntetés a csalóknak
A GVH mintegy ötvenmillió forinttal magasabb bírságot rótt ki a gibraltári székhelyű Red Sands Life Company (Europe) Limited biztosítótársaságnak és a reklámokat közvetítő 4Life Direct Kft.-nek, így az előbbi 88,5 millió forintot, utóbbi 61,5 millió forintot kénytelen fizetni a hivatalnak. A GHV 2015 decemberében megállapított pénzbüntetése azért vált indokolttá, mert a két jogsértő cég megtévesztette az időskorú fogyasztókat 2012 decembere és 2015 májusa között. A reklámok azt a látszatot keltették, hogy a szolgáltatást a közvetítő vállalat nyújtja, nem pedig a gibraltári társaság. A megismételt eljárás szükségességének elsődleges oka, hogy az érintett termék sajátosságainak köszönhetően időközben nőttek a vállalkozások bevételei és azok aránya is változott, így megnőtt a bírság maximálisan kiszabható összege a négy évvel korábbihoz képest – tette hozzá a hivatal.