Gazdaság

Nagyobb hangsúlyt kap és erősödik a hazai bormarketing

Bővülő idegenforgalom

A magyar bor eladásösztönzését célzó feladatokat – beleértve a bel- és külföldi kiállításokon való megjelenések szervezését is – az Agrárminisztérium irányítása alatt működő Agrármarketing Centrumhoz delegálja a kormány 2020 elejétől – írta tegnap a minisztérium lapunknak küldött sajtóközleményében.

A magyar borral kapcsolatos egységes állami kommunikációért és borturizmusért a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) felel majd. Ezzel a lépéssel a magyar borok még erősebb részévé válhatnak hazánk MAGYAR BOR – SZEMÉLYESEN jeligéjű idegenforgalmi márkájának, és a borturizmus fellendülésével hozzájárulhatnak a turisták átlagos tartózkodási idejének meghosszabodásához, és a hazai turizmus területi és időbeli eloszlásához. Az MTÜ a változás eredményeként célzottabban foglalkozik ettől az évtől a borturizmus fejlesztésével, az utazások ösztönzésével és a magyar borvidékek ismertségének növelésével. Mindezek mellett az ügynökség célja a többnyelvű kiadványok, térképek, médiaanyagok fejlesztése. Az intézkedések elsősorban azért szükségesek, hogy hatékonyabbá váljon a közösségi bormarketing állami feladatainak ellátása.