Gazdaság

Az utazók bankkártyája

A magyarok közül is egyre többen fizetnek okostelefonnal

Az okostelefonok segítségével nemcsak játszhatunk és kapcsolatokat építhetünk, hanem a pénzügyeinket is játszi könnyedséggel kezelhetjük. Elképesztő ütemben nő a magyar Revolut-ügyfelek száma, mostanra már elérte a kétszázötvenezret.

Az utazók bankkártyája
Fotó: MH/Bodnár Patrícia

Mire van igény, amikor már minden elérhető a telefonunkról? – tette fel a kérdést lapunk érdeklődésére a SentiOne online listeninggel foglalkozó cég. Mint írták, arra van szükség, hogy bármit el tudjuk intézni, könnyen, azonnal, bárhol, bármikor. Ezt a rést töltötte ki a Revolut 2019-es magyarországi berobbanása. A Revolut fintech applikáció, ami lebontja a valuta és az idő által kreált virtuális falakat.

A SentiOne magyar csapata lemonitorozta, hogy mennyien beszélnek az online ­térben a Revoluttal kapcsolatban, és hogy tényleg szeretik-e itthon ezt a szolgáltatást. A témában októberig 746 olyan online ­cikk jelent mely, melyben a Revolutról írnak. Az összes online tartalom viszont sokkal magasabb számot mutat. A portálokon, fórumokon, social media oldalakon és egyéb online felületen őszig több mint tizenháromezer említést talált a SentiOne, amelyben a Revolutról írnak. A cég kutatásából kiderült, hogy az említések csaknem nyolcvan százaléka pozitív hangvételű. Arra a kérdésünkre, hogy nemzetközi viszonylatban hol is helyezkedünk el, elmondták: a legtöbb találat angol nyelven jelenik meg az online térben, ezt követik a lengyelek. A dobogó harmadik fokára a francia nyelvű találatok kerültek. De nem vagyunk lemaradva, hiszen a spanyolokat, a görögöket és a cseheket megelőzve, a hetedik helyet foglalták el a magyar tartalmak.

A legtöbb negatív tartalmat az Ausztriában és Hollandiában találták a weben. A legnagyobb bizalom a Revolut applikáció felé Spanyolországban, Olaszországban és Angliában a legnagyobb. Európai viszonylatban ezek a beszélgetések főleg a Twitterről származnak. Arra a kérdésünkre, hogy miért is nevezzük a Revolut megjelenését berobbanásnak, elmondták: azért vonzó az ügyfeleknek, mert a fintech applikáció az ajánlásokat mindkét fél számára háromezer forinttal jutalmazta. Amikor májusban, és augusztus végén meghirdette ezt a kampányát, akkor a magyarországi említések tavasszal megtriplázódtak, majd a nyár végi kampány során kilencvenszázalékos növekedést mutattak a januári átlaghoz képest az online térben.

A magyar találatok között 771 olyan poszt jelent meg, melyben felhívják a netezők figyelmét az ingyen háromezer forintos ajánlatra.

Kapcsolódó írásaink