Gazdaság
Egyre több helyen cserélik díjmentesen az ajándékokat
Visszaveszik a kifogásolt termékeket
A minisztérium ismertette, ha mindezeket a kötelességeket az adott kereskedő nem teljesíti, a vásárlók a fogyasztóvédelmi hatósághoz és a békéltető testületekhez is egyaránt fordulhatnak. A vevőnek nem kell indokolnia a termék visszaküldésének okát. Külföldről beszerzett termék esetén a fogyasztók az ITM-en belül működő Európai Fogyasztói Központtól kérhetnek ingyenes szakmai segítséget. Amennyiben a fogyasztó webáruházban, applikációból rendelt terméket, az eladók a jótállási, szavatossági igények mellett az átvételtől számított tizennégy napon belül kötelesek a hibátlan árucikket is visszavenni. Néhány online kereskedés ennél hosszabb, akár harmincnapos elállási időt is vállal – egészítette ki közlésében a hivatal.