Gazdaság
Elfogadottabbá vált a vasút
A vonatok pontosságán lenne mit változtatni
A magyar vasúttársaság erőfeszítései nem teljesen eredménytelenek, a lakosság húsz, a rendszeresen vonattal utazók 35 százaléka mondta azt, hogy az elmúlt egy évben inkább javult a MÁV-ról alkotott véleménye – derült ki a Nézőpont Intézet közcélú kutatásából. A felmérés szerint idén minden második (48 százalék) honfitársunk igénybe vette a vasút szolgáltatását, amelyek így legalább négymillió felnőtt magyarnak fontosak évente. A MÁV szempontjából jó hír, hogy mind az államvasúttal, mind annak szolgáltatásaival többen elégedettek, mint tavaly. Az összes megkérdezett 41, míg a vonatot rendszeresen használók 69 százaléka mondta azt, hogy összességében inkább elégedett a MÁV szolgáltatásaival. Érdekes, hogy a negyven év alattiak 51 százaléka is elégedettnek mutatkozott, míg a sokat látott hatvan év felettieknek csak 37 százaléka. A javuló adatok mögött egy-két szolgáltatás sikere állhat. Az összes megkérdezettnek és a rendszeresen vasúttal utazóknak is a nagy aránya volt elégedett a jegyvásárlás lehetőségeivel (74, illetve 82 százalék), a MÁV-alkalmazottak tájékozottságával és segítőkészségével (74, illetve 84 százalék), valamint a menetrendek információtartalmával (72, illetve 82 százalék). A MÁV appje és a nyári internetes jegyvásárlás lehet tehát az egyik magyarázata a fiatalok elégedettségének.
A magyar vasút pontosságával és megbízhatóságával az összes felnőtt 55, a rendszeresen vonaton utazók hatvan százaléka ugyan elégedett, 31, illetve 39 százalékuk azonban nem. A másik problémás terület az állomások állapota és tisztasága, amellyel ugyan az összes megkérdezett 47, a rendszeresen vasutazók 51 százaléka mondta magát elégedettnek, de majdnem ugyanannyian (negyven, illetve 47 százalék) elégedetlennek bizonyultak.